برپایی ۶۳ ایستگاه استقبال از زائران در بقاع متبرکه
کد خبر: 4168718
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵

برپایی ۶۳ ایستگاه استقبال از زائران در بقاع متبرکه

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: ۶۳ موکب از محل موقوفات مرتبط برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده در بقاع متبرکه و مسیرهای منتهی به مشهد برپا شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی-اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضویحجت‌الاسلام والمسلمین جمال ایزدی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: همزمان با دهه پایانی ماه صفر، طرح «قدم‌های آسمانی تا امام ‌مهربانی» در راستای خدمت‌رسانی به زائران پیاده از سوی اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به همین منظور از سوی مجموعه نهاد وقف شامل موقوفات، بقاع متبرکه در مسیر کاروان پیاده با عنوان میقات الرضا(ع)، ۶۳ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران برپا شده است.

ایزدی در خصوص جزئیات ارائه خدمات در این موکب‌ها، افزود: خدمات رفاهی شامل اسکان، پذیرایی و  خدمات فرهنگی از جمله حضور حدود ۱۲۰ مبلغ در ایستگاه‌ها برای برپایی نماز جماعت و مشاوره و تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی است.

وی اضافه کرد: همچنین در این ایستگاه‌ها ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز انجام می‌شود و در ۸ ایستگاه ۸ پزشک مستقر هستند و خدمات درمانی نیز در این ایستگاه‌ها ارائه می‌شود.

ایزدی تصریح کرد: در خصوص اسکان علاوه بر موکب‌های منتهی به مشهد، اماکن موقوفه‌ای داخل مشهد از جمله حسینیه‌ها و در صورت نیاز، مهدیه اداره اوقاف و امور خیریه، در اختیار زائران قرار خواهد گرفت. همچنین برای اسکان زائرانی که در مسیر هستند، از تمام ظرفیت میقات الرضا(ع) استفاده خواهد شد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمام خدمات مورد نیاز زائر توسط ۱۰۰ خادم و ۱۲۰ مبلغ ما انجام خواهد شد، گفت: یک دستگاه نانوایی سیار در خیابان شیرازی برای توزیع رایگان نان مستقر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha