۱۶ موقوفه جدید در گیلان به ثبت رسید
کد خبر: 4168260
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
مدیرکل اوقاف گیلان:

۱۶ موقوفه جدید در گیلان به ثبت رسید

حجت‌الاسلام ستار علیزاده از ثبت ۱۶ وقف جدید به ارزش حدود ۱۴ میلیارد تومان در استان از ابتدای امسال خبر داد.

حجت الاسلام علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در خصوص وقف‌های امسال اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون در استان گیلان 16 وقف جدید به ارزش حدود 14 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

وی افزود: از مجموع موقوفات امسال سه وقف در آستانه اشرفیه، پنج وقف در شهرستان تالش و هشت وقف هم در شهرستان رشت به ثبت رسیده است؛ بزرگترین وقف امسال به متراژ 409 مترمربع و ارزش یک میلیارد تومان در تالش به نیت ساخت مسجد ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه گیلان چهار هزار و 891 موقوفه و 19 هزار و 697 رقبه دارد، گفت: وقف‌های انجام شده به نیت خیرات و مبرات عام، کمک به ایتام، تسهیل ازدواج جوانان و دفن اموات مسلمین انجام شده است.

علیزاده حفظ و احیای موقوفات در جامعه را وظیفه‌ای همگانی دانست و بیان کرد: همه ما در مقابل حفاظت از موقوفات موظف هستیم و باید تلاش کنیم که این اموال به بهترین نحو ممکن نگهداری و زمینه‌های استفاده بهینه‌تر از آنان برای خدمت به مردم در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به ارائه مشاوره برای نیت موقوفات جدید منطبق با نیاز روز جامعه، گفت: در انجام مشاوره‌های وقف تلاش می‌شود نیازهای روز جامعه به‌عنوان نیت واقف در اولویت قرار گیرد و این نیازها به واقفان پیشنهاد داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha