اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4168226
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
11 مهرماه

اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در گیلان برگزار می‌شود

بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی ۱۱ مهرماه به میزبانی گیلان برگزار می‌شود.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌ فقیه در گیلان در دیدار با اعضای کارگروه برگزاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، با تأکید بر برگزاری باشکوه این کنگره اظهار کرد: تمهیدات لازم برای قبل، حین و بعد از اجلاس به خوبی اندیشیده شود تا شاهد آسیب‌ها و کاستی‌های احتمالی نباشیم.

وی به برگزاری کنگره بین‌المللی پیرغلامان حسینی در مکانی مناسب با امکاناتی شایسته مهمانان داخلی و بین‌المللی نیز تأکید کرد و خواستار تبلیغات محیطی و رسانه‌ای مناسب و هنرمندانه برای این اجلاس بزرگ شد.

نماینده ولی‌ فقیه در گیلان با بیان اینکه در بیستمین اجلاس پیرغلامان جهان اسلام، مداحان اهل بیت(ع) که سالیان سال در ستایش اهل بیت(ع) تلاش کردند، تکریم می‌شوند، گفت: در برگزاری این کنگره به فکر رقابت نباشیم، بلکه کار‌ها با هدف رضایت خداوند به نحو شایسته صورت بگیرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان هم در این نشست اظهار کرد: سال گذشته در جریان برگزاری نوزدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی جهان اسلام، پرچم امام حسین(ع) را تحویل گرفتیم و با مکاتباتی تلاش شد تا بیستمین اجلاس در استان برگزار شود که این مهم محقق شد.

وی بهره‌گیری از ظرفیت عظیم مردم در روند برگزاری بیستمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی را در غنابخشی و شورآفرینی این مراسم مؤثر دانست و افزود: باید از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای برای پوشش شایسته این کنگره و منعکس کردن آن از گیلان استفاده کنیم.

عباسی با بیان اینکه مجموع دست اندرکاران و نقش آفرینان این رویداد مذهبی، باید تمامی تلاش خود را برای ماندگاری و اثربخشی آن بکار گیرند تا در تاریخ گیلان ماندگار باشد، تصریح کرد: با برگزاری جلسات مختلف و تشکیل کارگروه‌هایی به صورت عملیاتی و راهبردی اکنون مقدمات برگزاری این اجلاس فراهم شده که این برنامه 11 مهرماه امسال در گیلان برگزار می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه برنامه‌های بیستمین اجلاس پیرغلامان جهان اسلام به تدریج اعلام خواهد شد، تصریح کرد: با کمک‌ مردم استان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اجلاس تلاش خواهیم کرد تا در تاریخ گیلان ماندگار شود.

وی اظهار کرد: چنین اجلاس مهم و ارزشمندی شاید ۳۰ یا ۴۰ سال یک‌بار در گیلان اتفاق بیفتند بنابراین ما به عنوان خدمتگزار مردم این توفیق را داریم تا از همه ظرفیت‌های مردمی، دولتی و دستگاه‌ها برای برگزاری این اجلاس استفاده کنیم و بتوانیم پیام خوبی را به آحاد جامعه و جهانیان برسانیم همانطوری که مردم در اربعین حماسه آفریدند.

انتهای پیام
captcha