16 زندانی خراسان‌جنوبی به زوار رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند
کد خبر: 4168155
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

16 زندانی خراسان‌جنوبی به زوار رضوی خدمت‌رسانی می‌کنند

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال برای اولین بار 16 زندانی زندان مرکزی استان در موکب امام رضا(ع) در مسیر زوار رضوی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند، گفت: این اقدام به‌منظور فرهنگ‌سازی دینی و کمک به همنوع طرح‌ریزی شده است.

علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های خراسان‌جنوبی، شاید باورش سخت باشد که در بند باشی اما رها شوی برای اینکه خادم زوار طریق الرضا(ع) باشی. این امر کاری نو و جدید است برای آن‌هایی که در بند بوده اما دلشان برای صحن و سرای ولی نعمتشان علی بن موسی الرضا(ع) پر می‌کشد.

امسال برای اولین بار زندانیان لباس خادمی بر تن می‌کنند تا هر چند در بند بوده، اما بال بگشایند و پرواز کنند به حریم یار. باید از این کار خوب به‌عنوان اقدام ابداعی یاد کرد، آن هم برای زندانیان دربند که لباس خادمی به تن می‌کنند تا به زوار آن حضرت خدمت کنند.

این افراد چه اندازه به خود می‌بالند که توفیق رفیق راهش شده تا خادم‌الرضا باشند برای زوارش در موکبی با نام امام رضا(ع)؛ این افراد لباس کمک به همنوع را به تن کرده و فرهنگ‌سازی را می‌آموزند.

علی عبدی، مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی با اشاره به ابداع این اداره‌کل برای فرهنگ‌سازی یک کار خیر، اظهار کرد: امسال برای اولین بار 16 زندانی زندان مرکزی استان در موکب امام رضا(ع) در مسیر زوار رضوی به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گفت: این اقدام به‌منظور فرهنگ‌سازی دینی و کمک به همنوع طرح‌ریزی شده است و این 16 زندانی با هماهنگی دستگاه قضا برابر مقرارت در این حرکت معنوی حضور می‌یابند که امیدواریم این ابداع در کشور نیز عملیاتی‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha