جابجایی بیش از ۷۰۰۰ زائر اربعین چهارمحال‌وبختیاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
کد خبر: 4167813
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲

جابجایی بیش از ۷۰۰۰ زائر اربعین چهارمحال‌وبختیاری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام اربعین سال‌‎جاری ۷۰۸۳ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی به عتبات و عالیات سفر کردند که ۳۸۶۰ نفر از این تعداد با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه خارج شدند.

زائران اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی حسین مالکی، معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام اربعین سال‌‎جاری ۷۰۸۳ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی به عتبات و عالیات سفر کردند که ۳۸۶۰ نفر از این تعداد با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه خارج شدند؛ ۳۴۲ دستگاه ناوگان عمومی وظیفه جابجایی این زائران را برعهده داشتند.

وی افزود: ۹۵ درصد زائران با اتوبوس و پنج درصد دیگر با سواری و مینی‌بوس از سه مرز شلمچه، چزابه و مهران از استان خارج شدند.

وی ادامه داد: ۲۹۶ نفر با ۱۰ سرویس از مرز چزابه، ۳۸۶۰ نفر با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه و ۲۹۲۷ نفر با ۱۳۱ سرویس از مرز مهران خارج شدند.

مالکی تصریح کرد: بازگشت زائران از ۱۲ شهریور آغاز شد که تا روز گذشته ۴۸۰۰ مسافر با ۱۲۶ سفر ناوگان عمومی به استان بازگشتند.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ اتوبوس در مرز مهران و پنج اتوبوس در مرز شلمچه مستقر هستند تا هم استانی‌ها را به مقصد برسانند البته تعداد مسافران استان ما در مرزها کمتر شده و بیشتر تقاضا برای استان‌های دیگر است.

مالکی گفت: تعداد مسافر و سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی امسال نسبت به سال گذشته شش درصد کاهش یافته و بیشتر سفرها با خودروهای شخصی و خودروهای اینترنتی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha