ارائه 103 هزار خدمت سلامت به زائران اربعین توسط جهادگران فارس
کد خبر: 4167808
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

ارائه 103 هزار خدمت سلامت به زائران اربعین توسط جهادگران فارس

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس از بازگشت جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی استان از آئین پیاده‌روی اربعین حسینی، با ارائه بیش از 103 هزار خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا(ع) خبر داد.

ویزیت رایگان زائران اربعینبه گزارش ایکنا از فارس، حسین صمصام، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس امروز، 18 شهریورماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال نیز همانند سال‌های گذشته، خدمات خالصانه‌ای به‌همت جهادگران سلامت استان فارس ثبت و در تاریخ ماندگار شد، افزود: بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی استان فارس با راه‌اندازی ۹ درمانگاه جهادی شبانه‌روزی در مسیر پیاده‌روی زائران حسینی و در جوار حضرت سیدالشهدا(ع)، بیش از ۱۰۳ هزار خدمت به زائرین طریق الحسین (ع) ارایه دادند.

وی، مهم‌ترین خدمات ارائه شده در طول روزهای برپایی این آئین معنوی از سوی جهادگران سلامت استان را شامل ویزیت پزشکان متخصص و عمومی، خدمات دندان پزشکی، توزیع داروخانه، تزریقات و سرم تراپی، پانسمان، سنجش فشارخون، قند خون و نوار قلب عنوان کرد.

صمصام با اشاره به اهمیت کنگره عظیم اربعین، ارتقای سلامت معنوی به‌عنوان یکی از مسائل ضروری دنیای امروز را از دستاوردهای این سفر برشمرد و گفت: جهادگران شرکت‌کننده در این آئین، با این اندوخته معنوی از آرامش روحی و درک اهمیت کمک به زائران، بار دیگر به عرصه خدمت باز می‌گردند و این تاثیرگذاری همواره قابل مشاهده بوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس اربعین سرور و سالار شهیدان را یکی از عرصه‌های مهم رشد سلامت معنوی کادر درمان دانست که ثمره آن، گسترش فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و افزایش بهره‌وری در مراکز درمانی است و ادامه داد: ۳۶۰ جهادگر سلامت استان فارس، در این ایام، توفیق حضور در یک کارگاه آموزشی عملی در مکتب اهل بیت(ع) را یافتند و اکنون به عنوان سفیران حضرت زینب(س)، ابعاد مختلف این آئین معنوی را در جامعه تبیین می‌کنند.

صمصام با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این خدمت جهادی، با وجود دشواری‌هایی چون گرمای هوا، به صورت شبانه‌روزی و با جانفشانی، تلاش خود را برای سلامتی و آرامش زائران حسینی به کار بسته‌اند، از برنامه‌ریزی برای تداوم این‌گونه برنامه‌ها با برپایی اردوهای جهادی در مناطق کم برخوردار استان و به اقشار کم درآمد خبر داد.

انتهای پیام
captcha