خدمت‌رسانی 9 موکب مهاجرین خارجی در مسیر بازگشت از عراق
کد خبر: 4167755
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

خدمت‌رسانی 9 موکب مهاجرین خارجی در مسیر بازگشت از عراق

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گفت: ۹ موکب مهاجرین خارجی درحال خدمت رسانی به زائرین در مسیر بازگشت از عراق هستند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری قم، علی اکبر زارعی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی، با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائرین در این ایام، گفت: خوشبختانه یکی از افتخارت ما در حوزه خدمت رسانی به مهاجرین و زائران اربعین حسینی برپایی مواکب مردمی مهاجرین است.
 
وی افزود: این طرح هر ساله از طرف اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی با مشارکت موکب‌های مردمی و هیات مذهبی مهاجرین مقیم قم در ایام محرم و صفر بویژه اربعین حسینی هم در کشور ایران و هم درکشور عراق صورت می‌گیرد.
 
زارعی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۳ موکب فعال در امر خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در زمینه‌های اسکان، فرهنگی، پذیرایی، بهداشتی و درمانی و ... در کشور ایران و عراق مستقر است، گفت: برای نخستین بار از سوی استان قم یک موکب مهاجرین از قم در مرز شلمچه و یک موکب در مرز چزابه مستقر و خدمت رسانی کرده اند.
 
رئیس کمیته امور اتباع ستاد اربعین حسینی استان قم گفت: ۹ موکب در استان قم اعم از موکب حضرت سید الشهداء (ع)، قمر بنی هاشم (ع)، مدافعان حرم، امت واحده و تعدادی دیگر همچنان در حال خدمت رسانی و اسکان زائرین در برگشت از کشور عراق هستند.
 
 وی با اشاره به اینکه ۱۱ موکب دیگر در کربلا معلی و نجف اشرف افتخار میزبانی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی از ابتدای ماه صفر تا پایان ماه صفر را بر عهده دارند، گفت: آمار تقریبی خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی توسط مواکب مردمی مهاجرین در ایران و عراق روزانه بیش از یکصد هزار نفر توسط مواکب مردمی مهاجرین استان قم است.
انتهای پیام
captcha