مهم‌ترین درس اربعین حسینی ایستادگی مقابل استکبار است
کد خبر: 4167704
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

مهم‌ترین درس اربعین حسینی ایستادگی مقابل استکبار است

امام‌ جمعه میاندوآب گفت: مهم‌ترین درسی که می‌توانیم از اربعین حسینی فرا بگیریم، ایستادگی در مقابل ایادی استکبار جهانی است، پس باید در این زمینه ساعی باشیم.

حجت‌الاسلام حمید حسن‌‌زاده، امام‌جمعه میاندوآببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید حسن‌‌زاده، امام‌ جمعه میاندوآب، امروز 18 شهریور در جلسه شورای فرهنگی میاندوآب، گفت: در اربعین حسینی درس‌های زیادی نهفته شده است، که مبارزه با ظالم، حمایت از مستضعفان و ایستادگی مقابل ایادی استکبار جهانی مهم‌ترین آموزه‌ها به شمار می‌رود.

وی به حماسه باشکوه اربعین حسینی با حضور میلیونی مسلمانان از اقصی نقاط جهان اشاره کرد و بیان داشت: اربعین حسینی یک حماسه عظیم میلیونی بود که با شکوه و زیبایی‌‌های غیرقابل‌ وصف شکل گرفت، به‌طوری‌که از مردم و مراجع عظام تقلید در کشور عراق بابت تدابیر اتخاذ شده جهت برپایی این آیین وحدت‌بخش قدردانی می‌کنیم.

امام‌ جمعه میاندوآب با بیان اینکه 28 صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را پیش‌رو داریم، ادامه داد: این مناسبت‌های مذهبی یک فرصت مناسب برای بازخوانی تاریخ به شمار می‌رود، که باید آن را مغتنم بشماریم.

حسن‌زاده گفت: دشمنان انقلاب درصدد هستند، این تفکر را در جامعه نهادینه کنند که سیاست و دیانت از یکدیگر جدا هستند، حال آنکه این دو در یکدیگر تأثیرهای عمیق داشته و منشأ اثرهای واجد اهمیتی هستند.

امام‌ جمعه میاندوآب اضافه کرد: امروز که دشمن قدرت مسلمانان جهان را می‌بیند بر حجم تبلیغات مخرب و منفی خود بیش از پیش می‌افزاید، پس باید به معنای واقعی کلمه هوشیار باشیم.

انتهای پیام
captcha