آیین خوشنویسی «مشق اربعین» در قزوین برگزار شد
کد خبر: 4167643
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

آیین خوشنویسی «مشق اربعین» در قزوین برگزار شد

آیین خوشنویسی «مشق اربعین» در خانه خلاق و نوآوری سعدالسلطنه پارک علم و فناوری قزوین به مناسبت ایام سوگواری اربعین اباعبدالله(ع) برگزار شد.

خوشنویسی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری قزوین، آیین خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق و گرایش‌های نوین همزمان با ایام اربعین حسینی و با حضور پرشور بیش از ۵۰ تن از خوشنویسان استان‌های قزوین، البرز، زنجان، همدان و گیلان در خانه خلاق و نوآوری، سعدالسلطنه پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد.

خوشنویسان شرکت‌کننده دراین مراسم شکوهمند، احادیث و روایات و اشعار منتخبی را به مناسبت واقعه عاشورا و اربعین امام حسین(ع)  درسبک‌های سیاه مشق، چلیپا، کتابت، قطعه و گرایش‌های نوین مشق کردند و در مجموع ۴۲ اثر به بخش داوری راه یافته و در پایان آثار مشق شده توسط اساتید خوشنویسی از جمله علی‌اکبر پگاه، حمید نیرومند، محمد محمودی و گوهر همایی داوری شده و برگزیدگان معرفی شدند.

در پایان چهار برگزیده نستعلیق و ۲ برگزیده شکسته نستعلیق و ۱۲ تقدیری در نستعلیق و۳ تقدیری در شکسته نستعلیق  و یک تقدیری در گرایش‌های نوین جوایز خود را از هیئت داوران و ناصر ظاهری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، بابک البرز نیا، رئیس انجمن خوشنویسان قزوین و هومان بابااولادی، مدیر خانه خلاق و نوآوری دریافت کردند.

برگزیدگان در بخش نستعلیق هومان بابااولادی، محسن دانشگرنژاد، حسن قنبری و عبدالله کلهری، برگزیدگان بخش شکسته نستعلیق علی اسفندیاری، فاطمه کاظمی، تقدیرشدگان بخش خط نستعلیق چنگیز آشوری، شهرام بندگی زاده، ایمان حمیدی، محمد خسروی، محمد رحیمی، صادق سرداری، حسین شعبانی، منوچهر قشلاقی، داود مجیدی، محسن مشاطان، علی ملاکاظمی و امیر ملکی بودند و در بخش خط شکسته نستعلیق زینب رستمی، مریم روئین‌تن و پریسا زمانی تقدیر شدند و حسین ملایی در بخش گرایش‌های نوین مورد تقدیر هیئت داوران قرار گرفت.

بنا بر این خبر، آیین خوشنویسی «مشق اربعین» که هر سال به همت انجمن خوشنویسان قزوین برگزار شد؛ اربعین امسال برای نخستین بار در خانه خلاق و نوآوری برگزار شد.

انتهای پیام
captcha