جابه‌جایی بیش از 973 زائر اربعین در یزد با هواپیما
کد خبر: 4167569
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷

جابه‌جایی بیش از 973 زائر اربعین در یزد با هواپیما

مدیرکل گمرکات یزد با اشاره به خروج 973 زائر از گمرک فرودگاه یزد برای شرکت در اربعین حسینی گفت: تاکنون بیش از 775 نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و آخرین پرواز برگشت 18 شهریور انجام می‌شود.

محمدحسین سلمانی، مدیرکل گمرکات یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدحسین سلمانی، مدیرکل گمرکات یزد، امروز، 17 شهریورماه در بازدید از گمرک فرودگاه شهید صدوقی یزد گفت: کارکنان این گمرک در اربعین امسال تشریفات گمرکی 9 پرواز شامل سه پروزار عادی و 6 پرواز فوق‌العاده از فرودگاه شهید صدوقی یزد به مقصد فرودگاه نجف را انجام دادند و طی آن 973 نفر از کشور خارج شدند. 

وی با بیان اینکه برای بازگشت زائران 9 پرواز از فرودگاه نجف پیش‌بینی شد افزود: تاکنون بیش از 775 نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و آخرین پرواز برگشت 18 شهریور انجام می‌شود.

مدیرکل گمرکات یزد با تقدیر از کارکنان گمرک فرودگاه شهید صدوقی یزد برای انجام تشریفات گمرکی پروزارهای ورودی و خروجی فرودگاه نجف که برخی از آنان در ساعات ابتدایی بامداد انجام شد، بیان کرد: اربعین امسال بیش از 550 کامیون و وسیله نقلیه حامل کالای همراه موکب‌داران و 50 سواری شخصی پس از انجام تشریفات گمرکی خروج موقت از این استان به مقصد عراق خارج شدند. 

سلمانی ادامه داد: کارکنان گمرک یزد همچنین تشریفات گمرکی بیش از چهار هزار تن کالای همراه موکب‌داران شامل اجاق گاز، لوزام آشپزخانه، کپسول گاز و سایر وسایل آشپزخانه و همچنین مواد خوراکی را انجام دادند. امسال همه امکانات سخت افزاری و نرم افزاری گمرک یزد با سه برابر کردن امکانات رویه خروج موقت برای تسهیل و روان سازی سفر اربعین حسینی(ع) و خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) بسیج شد.

مدیرکل گمرکات استان یزد همچنین از کمک گمرک یزد به گمرکات مرزی خبرداد و گفت: دو نفر از کارشناسان این گمرک برای کمک به گمرکات مرزی به منظور تسهیل خروج زائران به مرزهای کشور عراق اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha