اسکان ۲۵ زائر پاکستانی در امامزادگان باقریه بیرجند
کد خبر: 4167536
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

اسکان ۲۵ زائر پاکستانی در امامزادگان باقریه بیرجند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۲۵ زائر پاکستانی در امامزادگان باقریه بیرجند اسکان و پذیرایی شده‌اند.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبیحجت الاسلام پرویز بخشی پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی در مورد پذیرایی از زائران اربعینی از محل موقوفات، گفت: زائران اربعینی در مدت دو روز در امامزادگان باقریه بیرجند اقامت داشتند و از خدمات موکب‌های استان بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به اقامت ۲۵ هزار زائر پاکستانی در امامزادگان باقریه بیرجند،  افزود: همچنین ۲۰۰ نفر از زائران پیاده اربعین حسینی در موکب امامزاده زید بن محمد قاین اسکان و پذیرایی شدند.

بخشی پور ادامه داد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی معبری برای زائران اربعین به ویژه زائران پاکستانی، هندی و افغانستانی بوده مکان‌هایی برای پذیرایی و اسکان زائران در محل بقاع متبرکه استان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: امسال پنج موکب در بقاع متبرکه‌ای که در مسیر‌های زائران در استان قرار دارد برای پذیرایی از زائران اربعین پیش‌بینی شده است. موکب‌های اداره اوقاف خراسان‌جنوبی برای پذیرایی از زوار اربعین در ورودی استان در شهر خضری در کنار مسجد جامع قدیم این شهر، در محل امامزاده زید قائن، در امامزادگان باقریه بیرجند و امامزاده سید علی نهبندان و مسجد حضرت ابوالفضل(ع) نهبندان راه اندازی شده است.

مذیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدماتی که در موکب‌های بقای متبرکه به زائران اربعین ارائه می‌شود شامل اسکان و پذیرایی است، افزود: بخشی از خدمات ارائه شده به زائران در این موکب‌ها از محل درآمد موقوفات که با این نیت وقف شده انجام و بخشی دیگر کمک‌هایی بوده که از سوی مردم و خیران انجام می‌شود.

بخشی پور افزود: مردم می‌توانند برای کمک به موکب‌های اربعین حسینی بقاع متبرکه استان برای پذیرایی از زوار پاکستانی کمک‌های خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۸۷۱۷۰۴۰۷۹ به نام اربعین حسینی خراسان جنوبی واریز و یا برای کسب اطلاعات و طریقه دریافت نذورات غیر نقدی با شماره ۰۹۱۵۳۶۳۸۶۷۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha