عامل پیش برنده انقلاب اسلامی در گام دوم گروه‌های مردمی هستند
کد خبر: 4166505
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
قزلسفلی:

عامل پیش برنده انقلاب اسلامی در گام دوم گروه‌های مردمی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اهمیت نقش گروه‌های مردمی و جهادی در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: از ظرفیت و توان مردم و گروه‌های مردمی آنگونه که باید استفاده و به کار گرفته نمی‌شود در حالیکه گروه‌های مردمی و جهادی عامل پیش برنده اتقلاب اسلامی در گام دوم خواهند بود.

اسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس امروز، ۱۱ شهریور در گردهمایی سازمان‌های مردم نهاد فارس در شیراز گفت: از ظرفیت و توان مردم و گروه‌های مردمی آنگونه که باید استفاده و به کار گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این عدم استفاده و به‌کارگیری ضعفی است که در تمام دولت‌ها وجود داشته و ضرورت دارد که این روند اصلاح شود، اظهار کرد:  این مسئله ۲ علت دارد، یکی اینکه ما در دانش حکمرانی ضعیف هستیم، یعنی توان انجام کار پروژه‌ای را داریم، اما کار پروسه‌ای را نمی‌توانیم انجام دهیم.

 قزلسفلی اظهار کرد: علت دوم هم این است که در الگو‌های حکمرانی مردمی هم دچار ضعف هستیم و اراده‌ای هم برای حل آن وجود ندارد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به دلایل عدم استقبال از تشکل‌های مردمی در دستگاه‌های اجرایی گفت: علت اینکه دستگاه‌های اجرایی مشارکت با تشکل‌های مردم نهاد را نمی‌پذیرند این است که در بخشی ساز و کار وجود ندارد و در بخش دیگر نیز اراده‌ای برای این کار نیست.

 وی با تاکید بر اینکه تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی فقط در سمن‌ها خلاصه نمی‌شود، گفت: ما به عنوان حاکمیت به سمت هر کسی که بتواند به مردم و نظام خدمت کند دست یاری دراز می‌کنیم. در این میان گروه‌های جهادی؛ موسسات خیریه و ... از جمله حلقه‌های میانی هستند که در حوزه مشارکت اجتماعی میتوانند نقش موثری در کمک به اجرای سیاست‌های دولت داشته باشند.

 قزلسفلی ادامه داد: در حوزه مشارکت اجتماعی نیازمند استفاده از توان همه هستیم و هر کس هر توانمندی که دارد در همان حوزه می‌تواند موثر باشد و کار کند همچنین امروز نیازمند توانمندسازی هستیم، اما قائل به توانمندسازی تخصصی هستیم و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد باید مساله محور دسته بندی شوند و برای آنچه می‌خواهند انجام دهند تخصص کسب کنند.

 وی با بیان اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند بدون مردم به اهداف خود برسد، ادامه داد: چه رسد به اینکه نظام جمهوری اسلامی که پیروزی، تثبیت، استقرار و استکمال آن با مردم است و برای رسیدن به تمدن اسلامی هم حضور مردم ضرورت دارد.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در پایان سخنان خود تاکید کرد: ما از ظرفیت تشکل‌های و سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی و... در تصمیم گیری‌ها استفاده خواهیم کرد.

 

انتهای پیام
captcha