نشست «اربعین‌شناسی» در جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4165745
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵

نشست «اربعین‌شناسی» در جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد + عکس

نشست تخصصی «اربعین‌شناسی» ویژه کارکنان جهاددانشگاهی استان لرستان از سوی سازمان دانشجویان این واحد برگزار شد.

نشست تخصصی «اربعین شناسی»به گزارش ایکنا از لرستان، سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی لرستان با همکاری خبرگزاری ایکنا شعبه لرستان به‌مناسبت فرارسیدن ایام اربعین حسینی نشست تخصصی «اربعین‌شناسی» ویژه کارکنان جهاددانشگاهی استان لرستان را برگزار کرد.

در این نشست تخصصی که امروز، هفتم شهریورماه در سالن جلسات جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در رابطه با فلسفه و اهمیت اربعین مباحثی را بیان کرد و در ادامه آیت دولت‌پور، از مداحان لرستانی به مداحی و روضه‌خوانی پرداخت.

فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاددانشگاهی لرستان نیز در این نشست با اشاره به جایگاه ویژه اربعین حسینی در روایات اسلامی گفت: قیام سید‌وسالار شهیدان سبب زنده ماندن و احیای دین شد و اگر کربلا و خون امام حسین(ع) نبود اسلامی وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی کربلا را در ذهن و روح جامعه بشری زنده کرد، افزود: اربعین حسینی شکوه عظمت اسلام است. به برکت شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی امروز پیاده‌روی اربعین باعث اتحاد مسلمانان و ارادتمندان به سید‌وسالار شهیدان شده است. اجتماع باشکوه اربعین حسینی می‌تواند بسترساز رسیدن به تمدن اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha