جهاددانشگاهی از اصیل‌ترین نهادهای انقلابی است
کد خبر: 4165620
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶

جهاددانشگاهی از اصیل‌ترین نهادهای انقلابی است

رئیس دانشگاه مازندران گفت: جهاد دانشگاهی از اصیل‌ترین نهادهای انقلابی است که با گذشت چند دهه از انقلاب هنوز به عنوان نهاد باقی مانده است و می‌تواند دستاوردهای بزرگی را در استان داشته باشد.

جهاد دانشگاهی از اصیل ترین  نهاد های انقلابی است

به گزارش ایکنا از مازندران، نشست مشترک رؤسای دانشگاه مازندران و جهاددانشگاهی مازندران، ششم شهریورماه در دفتر ریاست دانشگاه مازندران برگزار شد.

حشمت‌الله علی نژاد، رئیس دانشگاه مازندران در این نشست که با حضور معاون فناوری دانشگاه مازندران و معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی از اصیل‌ترین نهادهای انقلابی است که با گذشت چند دهه از انقلاب هنوز به عنوان نهاد باقی مانده است و می‌تواند دستاوردهای بزرگی را در استان داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه مازندران آمادگی دارد تا از همه ظرفیت‌های جهاد‌دانشگاهی در راستای مأموریت‌های سازمانی خود برای توسعه استان بهره‌مند شود.

جمال قاسمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک ظرفیت بسیار بزرگی است، گفت: دانشگاه مازندران به عنوان یک دانشگاه در استان، آمادگی بهره‌مندی از ظرفیت جهاددانشگاهی را دارد.

وی افزود: ما آمادگی داریم با راهکارهای جدیدی که از سوی جهاددانشگاهی ارائه می‌شود، همکاری لازم را داشته باشیم و بتوانیم قطار آموزش عالی را چند گام به جلوتر هدایت کنیم.

محمدرضا یوسفی‌مهر، رئیس جهاددانشگاهی واحد مازندران نیز به ارائه مطالبی در خصوص همکاری مشترک جهاد دانشگاهی با دانشگاه مازندران پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی هم یک زمانی به الگوهای جدید و بررسی‌های آن ورود پیدا کرد که یکی از این فناوری‌ها در جهاد دانشگاهی مازندران تحقق پیدا کرد.

وی افزود: جهاددانشگاهی مازندران در بخش پژوهشی با توجه الگوی ارائه شده از سوی جهاددانشگاهی مرکز بحث ورود به تولید جلبک اسپرولینا بود که در این مورد ورود پیدا کرد و از اساتید مطرحی که صاحب ایده بودند، بهره‌مند شد و به موفقیت‌های بسیار خوبی در فراوری جلبک و تولید مکمل دست پیدا کرده است.

یوسفی‌مهر تصریح کرد: جهاددانشگاهی به‌خاطر ظرفیت‌هایی که داشته است و دارد، می‌تواند کمک شایانی در امر توسعه استان در بخش‌های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی باشد.

سیده زینب تقوی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد مازندران، نیز به ارائه مطالبی درباره فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی در سطح دانشگاه‌های مازندران پرداخت و گفت: جهاددانشگاهی مازندران از ظرفیت‌های بالای فرهنگی در زمینه انتشارات، افکارسنجی، سازمان دانشجویان و دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در سطح استان و دانشگاه‌های استان بهره‌مند است.

وی افزود: برنامه داریم یکی از مزیت‌های نسبی استان که گردشگری است را در نظر بگیریم و در این راستا فعالیت‌های پژوهشی، فرهنگی و آموزشی‌گزین و هدفمند در قالب رویدادهای ملی با کمک دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان انجام دهیم.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست مقرر شد تا همکاری‌های مشترکی در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بین دانشگاه مازندران و جهاددانشگاهی انجام شود.

انتهای پیام
captcha