دومین سوگواره استانی سرود «شمیم اربعین» فراخوان داد
کد خبر: 4164535
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
در چهارمحال‌وبختیاری

دومین سوگواره استانی سرود «شمیم اربعین» فراخوان داد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری از فراخوان دومین سوگواره استانی سرود «شمیم اربعین» همزمان با ایام اربعین حسینی در ۵ موضوع خبر داد.

شمیم اربعین

محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری دومین سوگواره استانی سرود «شمیم اربعین» همزمان با ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: فراخوان اين سوگواره در استان به صورت وسیع از امروز منتشر شده است و آیین اختتامیه این رویداد در روز ۲۶ آذرماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار می‌شود. 

وی با ذکر اینکه سرود به تعبیر مقام معظم رهبری مانند هوای تازه است، ادامه داد: این سوگواره دو سال قبل نیز برگزار شد که بر طبق مطالبه هنرمندان کانون‌های مساجد استان، امسال نیز در ایام اربعین در دستور کار قرار گرفته است.

مظاهری بیان کرد: این رویداد تا دو ماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار هنری خود را تا ۱۰ آذرماه تولید و در قالب لوح فشرده به دبیرخانه سوگواره یا شماره مجازی ۰۹۱۰۰۲۱۰۵۴۳ ارسال کنند. لذا فرصت کافی هم برای متقاضیان هم در حوزه تولید و هم در حوزه تقلید سرود وجود دارد که آثار خود را آماده و ارسال کنند. 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان در خصوص موضوعات سوگواره سرود شمیم اربعین، تصریح کرد: «رویداد اربعین»، «شخصیت و سیره عملی امام حسین(ع)»، «ایثار و شهادت»، «امر به معروف و نهی از منکر» و «شهدای کربلا» پنج موضوع سوگواره سرود هستند. 

وی به فعالیت دیگر کانون‌های مساجد در حوزه سرود اشاره و بیان کرد: طی روزهای اخیر طی تفاهم‌نامه با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مقرر شد چهار سرود با موضوع ایثار و شهادت توسط چهار کانون فرهنگی و هنری مساجد استان تولید شود که حمایت‌ها به‌صورت کامل از جانب بنیاد شهید خواهد بود و صفر تا صد تولید را از شعر تا ملودی، آهنگسازی و اجرا نیز این چهار کانون بر عهده دارند.

وی در پایان گفت: امسال نیز مانند سال گذشته گروه سرود نسیم صبای مسجد حضرت ابوالفضل(ع) لردگان در ایام اربعین حسینی برای اجراهای خود به کربلای معلی اعزام می‌شود.

انتهای پیام
captcha