موکب مردمی ثارالله سلسله در کربلا برپا می‎شود
کد خبر: 4164383
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

موکب مردمی ثارالله سلسله در کربلا برپا می‎شود

رئیس هیئت مدیره موکب مردمی ثارالله شهرستان سلسله با اشاره به اینکه فعالیت این موکب از پنجم شهریور در شهر کربلا آغاز و به مدت 15 روز ادامه دارد، گفت: برپایی غرفه‌های کودکان، معرفی شهدای لرستان، نقاشی کودکان، پاسخ به سؤالات شرعی، معرفی شهدای مشترک مدافع حرم ایران و عراق را در برنامه داریم که امسال با توان و ایده بیشتر سعی در تقویت این غرفه‌ها داریم.

موکب مردمی ثارالله سلسلهمجید ولی‌پور، رئیس هیئت مدیره موکب مردمی ثارالله شهرستان سلسله در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، در معرفی فعالیت‌های این موکب اظهار کرد: این موکب اربعین سال 1397 با هدف خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در کربلا تأسیس شد.

وی با بیان اینکه موکب مردمی ثارلله شهرستان سلسله در کربلا در عمود 1360 قرمز در مدرسه العصرب برپا می‌شود، به اعزام تجهیزات و خادمان این موکب در روز سوم شهریورماه جاری به کشور عراق اشاره کرد و ادامه داد: خدمت‌رسانی این موکب از روز پنجم شهریورماه آغاز و به مدت 15 روز (یک روز بعد از اربعین حسینی) ادامه دارد.

رئیس هیئت مدیره موکب مردمی ثارالله سلسله با اشاره به اینکه خادمان موکب دو دسته هستند، یک دسته خادمان افتخاری هستند که در کربلا به ما ملحق می‌شوند و دسته دیگر خادمان اصلی‌ که شامل 80 نفر آقا و خانم هستند، گفت: در این موکب در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان وعده از زائران اربعین حسینی پذیرایی به عمل آمده و برای اسکان زائران آقا و خانم به‌صورت جداگانه مکان‌هایی در نظر گرفته شده است.

ولی‌پور با اشاره به برپایی موکب در یک مدرسه در عراق اظهار کرد: کلاس‌های درس، سالن امتحانات و دو ایستگاه 200 متری برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است که جمعاً در هر شب برای 1300 نفر اسکان داریم. همچنین به‌منظور تأمین سلامتی زائران اربعین حسینی گروه بهداشت و درمان همراه با دکتر متخصص و عمومی و پرستار در موکب مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه میزان پذیرایی در هر روز متفاوت بوده و بستگی به تعداد زائران دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود به صورت میانگین روزانه از دو هزار نفر پذیرایی داشته باشیم. اکثر کمک‌های موکب، مردمی و از طرف خیرین بوده، اما از طرف دولت و ارگان‌های دولتی نیز حمایت‌هایی داشته‌ایم که قابل تقدیر است.

رئیس هیئت مدیره موکب مردمی ثارالله سلسله با اشاره به ایجاد بخش فرهنگی برای این موکب تصریح کرد: غرفه‌های کودکان، معرفی شهدای لرستان، نقاشی برای کودکان، پاسخ به سؤالات شرعی، معرفی شهدای مشترک مدافع حرم ایران و عراق را در برنامه داریم که امسال با توان و ایده بیشتر سعی در تقویت این غرفه‌ها داریم.

وی با اشاره به برادری و اخوتی که بین مردم ایران و عراق وجود دارد، اظهار کرد: در این مدت زمان که ما در عراق حضور داریم همواره مورد لطف و عنایت مردم این کشور قرار گرفته و همواره با یکدیگر تعاملات خوبی داشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha