کتابخانه تخصصی نماز در یزد رونمایی شد
کد خبر: 4163641
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳

کتابخانه تخصصی نماز در یزد رونمایی شد

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد با اشاره به اهم فعالیت‌های دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و مسجد، از رونمایی کتابخانه تخصصی نماز در محل این ستاد خبر داد.

سیداکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز یزدحجت‌الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و مسجد گفت: این دهه از 21 مردادماه همزمان با سالروز تأسیس ستاد اقامه نماز آغاز و تا 30 مردادماه روز جهانی مسجد ادامه دارد که به همین مناسبت برنامه‌هایی در سطح استان در حال برگزاری است. 

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه نماز اضافه کرد: در همین راستا دوره آموزشی 16 ساعته «مبین» ویژه مدیران مدارس غیردولتی و با هدف ارائه راهکارهای هر چه باشکوه‌تر اقامه نماز در مدارس و شیوه‌های جذب دانش‌آموزان برگزار شد. همچنین دوره آموزشی هشت ساعته نماز یاوران کودک با عنوان «نیک» ویژه مدیران و مربیان مهد کودک‌ها با هدف آموزش شیوه‌های انتقال مفاهیم دینی به کودکان در این دهه اجرایی شد.

موسوی، رونمایی از کتابخانه تخصصی نماز در استان را از دیگر اقدامات برشمرد و ادامه داد: این کتابخانه در محل ستاد اقامه نماز استان راه‌اندازی و علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از کتب این کتابخانه می‌توانند در ساعات اداری به این ستاد مراجعه کنند.  

رئیس ستاد اقامه نماز استان یزد، تدوین بیش از 60 کلیپ کوتاه نماز، برگزاری شورای اقامه نماز استان، بازدید از مساجد و نمازخانه‌های واحد صنعتی، برگزاری دومین جلسه هیئت اندیشه‌ورز نماز مدارس غیردولتی را از دیگر اقدامات در این دهه برشمرد به برگزاری جلسه شورای رسیدگی به مساجد بین راهی با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین اشاره کرد و افزود: مساجد، نمازخانه‌ها و اقامتگاه‌های بین راهی آمادگی خدمات‌رسانی به زائران را دارند و مقرر شده، در این مسیرها، موکب‌های پذیرایی برای خدمات‌رسانی بهتر به زائران نیز برپا شوند.

وی از آغاز مسابقه کتابخوانی «نماز در سیره و سخن امام رضا(ع)» در استان خبر داد و گفت: شرکت در این مسابقه که ویژه گروه سنی 15 سال و بالاتر طراحی شده، تا 21 مهرماه ادامه دارد و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://namaz.ir/?p=109749 مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha