هنر ابزار ماندگاری دستاورد‌های دفاع مقدس است
کد خبر: 4163545
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۴

هنر ابزار ماندگاری دستاورد‌های دفاع مقدس است

مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه هنر ابزار ماندگاری دستاورد‌های دفاع مقدس است، گفت: عینی‌سازی اسطوره‌های دفاع مقدس و ارائه آموزه‌های این حماسه ماندگار در قالبی باور‌پذیر، از اهدافی ‌است که باید دنبال‌ ‌شود.

سرهنگ حسن‌ حبیبی مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، سرهنگ حسن‌ حبیبی، مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز، 28 مردادماه در دیدار با مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت روش‌های‌ کار با کودک و نوجوان، اظهار کرد: پایه و اساس قرار‌گرفتن ابزار هنر و ادبیات در فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در نیل به اهداف مؤثر ‌باشد. کتاب نیز ابزاری مناسب است که با توجه به پیشرفت فناوری‌های روز، گسترش فضای مجازی و شبکه‌های مجازی، جایگاه بی‌بدیل خود را حفظ‌ کرده و نقش مؤثری در فرهنگ‌سازی ایفا‌ می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت آشناسازی نسل کودک و نوجوان با پیشینه افتخار آمیز کشور و استان افزود: شناخت بیشتر این نسل از حکومت‌ شیعی آل‌بویه، شخصیت‌های تأثیر‌گذاری چون میرزا‌ کوچک‌خان و آگاهی‌ آینده‌سازان از نقش گیلانیان در پیروزی انقلاب اسلامی و جایگاه‌ مردمان این دیار در محور مقاومت، از اهدافی ‌است که ضرورت‌ دارد برای دستیابی به آن تلاش‌ کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع ‌مقدس گیلان، امید‌آفرینی را در سایه تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مجموعه‌های فرهنگی و دانشگاهیان مهم ارزیابی ‌کرد و با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم‌ رهبری در ارتباط با گذر مردم مسلمان ایران اسلامی از شیب‌تاریخی و نزدیکی به قله گفت: آگاهی فرزندان ایران اسلامی از این موضوع بایستی در تمامی برنامه‌ریزی‌ها مد‌نظر ‌قرار ‌گیرد و در این مسیر هنر ابزار ماندگاری دستاورد‌های دفاع مقدس است.

حبیبی با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل برای پیشگیری از مصادره مفاهیم انسانی هشت‌سال‌ دفاع مقدس از سوی بیگانگان و آشناسازی جامعه به دستاورد‌های این دفاع جانانه، تصریح‌ کرد: عینی‌سازی اسطوره‌های دفاع مقدس و ارائه آموزه‌های این حماسه ماندگار در قالبی باور‌پذیر، از اهدافی ‌است که از سوی دست‌اندرکاران این‌ مجموعه دنبال‌ می‌شود.

وی حمایت از خالقان تولیدات فرهنگی، هنری و ادبی را از برنامه‌های بنیاد حفظ ‌آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: آمادگی خود را برای برپایی کارگاه‌های آموزشی مشترک و انتشار آثار کارشناسان، مربیان و اعضای کانون پرورش فکری در حوزه دفاع‌مقدس اعلام می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس گیلان با استقبال از افزایش تعامل و همکاری با کانون پرورش فکری استان، بیان کرد: مخاطبان این مجموعه فرهنگی، از مهم‌ترین گروه‌های سنی برای فرهنگ‌سازی به‌شمار ‌می‌روند لذا ضرورت دارد برای شکل‌گیری شخصیت‌ آنان بر اساس الگو‌های ایرانی و اسلامی، هم‌افزایی و تلاش مضاعفی داشته‌ باشیم.

انتهای پیام
captcha