خراسان‌شمالی؛ میزبان مسابقات کشوری قرآن اوقاف
کد خبر: 4163481
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

خراسان‌شمالی؛ میزبان مسابقات کشوری قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از میزبانی استان برای مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در بخش کشوری خبرداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی پرهیزگار، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پرهیزگار، رئیس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی امروز 28 مرداد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: مسابقات قرآنی اوقاف طی آذرماه سال جاری با شرکت حدود 600 نفر از برگزیدگان مرحله استانی از همه استان‌های کشور در بجنورد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اعطای حکم ریاست ستاد برگزاری چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن به استاندار خراسان‌شمالی، ادامه داد: قاریان برجسته ملی و بین المللی در این مسابقات حضور دارند و امیدواریم با مشارکت صنایع استان و همه دستگاه‌های اجرایی به منظور تامین اعتبارات لازم این مهم با دستاوردهای بسیاری در این خطه برپا شود.

وی با اشاره به روند برپایی این مسابقات در مرحله شهرستانی و استانی، تصریح کرد:  900 نفر در بخش معارف مسابقات قرآنی اوقاف در استان نام نویسی کرده‌اند که با توجه به تغییر زمان آزمون باید این افراد در بازه زمانی 9 تا 10 صبح 30 مرداد ماه در آزمون شرکت کنند.

وی ادامه داد: در بخش گروهی نیز مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن، در بخش معارفی عمومی، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارفی تخصصی، معارف قرآن، معارف نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه نیز در دستور کار قرار دارد.

پرهیزگارافزود: حدود ۵۵۰ نفر دیگر نیز در بازه ۲۵ تا ۳۱ تیرماه در آزمون آوایی مرحله شهرستانی شرکت کردند که نهایت ۱۳۰ نفر در از این بخش به مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن راه یافتند.

رییس اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی اظهار کرد: در مجموع در سطح استان ۱۴۳۷ در چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha