نیازمند سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه فعالیت‌های قرآنی هستیم
کد خبر: 4163470
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

نیازمند سازمان‌های مردم‌نهاد در عرصه فعالیت‌های قرآنی هستیم

ناظر سازمان اوقاف و امور خیریه در مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در اصفهان گفت: ایجاد شرایطی برای ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به عرصه فعالیت‌های قرآنی و استفاده از قابلیت آنها می‌تواند دستاورد بسیار خوبی به‌ همراه داشته باشد.

اعظم حیدری ناظر سازمان اوقاف و امور خیریه در مسابقات سراسری قرآناعظم حیدری، ناظر سازمان اوقاف و امور خیریه در مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: مسابقات به خوبی برگزار شد و مسئولان همه تلاش خود را برای سنجش جوانب گوناگون آن به کار گرفته بودند. در هر بخش بهترین نتایج حاصل شد و از نظر متسابقان، داوران و مجریان، برگزاری مسابقه بسیار خوب بود.

وی درباره امکانات برگزاری مسابقه گفت: همه امکاناتی که شرکت‌کنندگان یا داوران به آنها نیاز داشتند، فراهم شده بود. طبق گفته کارشناس امور فنی مسابقات، دست‌اندرکاران همه تلاش خود را برای فراهم کردن بهترین امکانات به کار گرفته بودند و به‌عنوان ناظر این مسابقات فکر می‌کنم عملکرد بسیار خوبی داشتند؛ البته ضعف‌هایی نیز وجود داشت که قابل اصلاح هستند.

ناظر سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص نقاط ضعف‌ مسابقات توضیح داد: امکانات بسیاری فراهم شده بود؛ ولی به‌گونه‌ای سازماندهی نشده بود که بازدید‌کنندگان یا همراهان شرکت‌کننده‌ها نیز بتوانند از آنها استفاده کنند. نحوه اطلاع‌رسانی و تبلیغات نیز ضعف‌هایی داشت؛ چون کسی غیر از افراد شرکت‌کننده برای تماشای مسابقات به محل برگزاری نیامده بود.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت فراوانی برای برگزاری رویدادهای ملی و حتی کشوری دارد، گفت: برگزاری مسابقات به‌ همت سازمان اوقاف باعث شده تا همه مردم بتوانند در آن شرکت کنند و این بسیار خوب است؛ ولی ایجاد شرایطی برای ورود سازمان‌های مردم‌نهاد به این عرصه و استفاده از قابلیت آنها برای برگزاری گسترده‌‍‌تر چنین رویدادهایی می‌تواند دستاورد بسیار خوبی به‌ همراه داشته باشد.

حیدری بیان کرد: طبق گفته شرکت‌کنندگان، با پایان یافتن مسابقات، آنها تا مسابقات سال آینده رها می‌شوند؛ ولی اگر با شیوه خاصی مسابقات را برگزار کنیم، از ظرفیت آنها فواید بسیاری به‌ دست می‌آید و فعالان قرآنی همیشه باید احساس کنند که در مسیر رشد هستند.

انتهای پیام
captcha