ایستگاه صلواتی عاشقان ابوالفضل(ع) اسدآباد؛ آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی
کد خبر: 4163392
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱

ایستگاه صلواتی عاشقان ابوالفضل(ع) اسدآباد؛ آماده خدمت‌رسانی به زائران حسینی

شهرستان اسدآباد با ۱۲ ایستگاه صلواتی در ایام اربعین آماده پذیرایی از زائران حسینی می‌شود، یکی از ایستگاه‌های صلواتی مستقر در اسدآباد موکب «هیئت عاشقان ابوالفضل(ع)» است، این مرکز در مسیر رفت زائران کربلا در میدان بهشت زهرا(س) اسدآباد مستقر است.

ایستگاه صلواتی عاشقان ابوالفضل(ع) اسدآبادمحمدجواد کلوندی، مسئول ایستگاه صلواتی «هیئت عاشقان ابوالفضل(ع)» اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این ایستگاه صلواتی از یکشنبه، پنجم شهریورماه سال جاری به‌صورت ۲۴ ساعته در راستای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زوار حسینی شروع به فعالیت می‌کند.

وی‌ افزود: این ایستگاه صلواتی در قالب سه وعده صبحانه، ناهار، شام با میانگین پذیرایی از یک هزار نفر در هر وعده و در میان‌وعده‌ها شامل لقمه، شربت زعفران، چای و قهوه برای روزانه ۱۰ هزار نفر از زائرانی که قصد عزیمت به عتبات را دارند آماده پذیرایی است.

کلوندی درباره خدمات ارائه شده در این ایستگاه صلواتی گفت: در این ایستگاه صلواتی خدماتی مانند ماشین‌نویسی، برپایی نماز جماعت، حلقه‌های معرفتی توسط پیرغلامان و روحانیون، روضه‌خوانی و سینه‌زنی، ایاب و ذهاب زوار به استراحتگاه‌های معرفی شده ستاد اربعین، تعمیرگاه ماشین، ایستگاه شارژ موبایل، واکس کفش و... نیز در کنار خدمات پذیرایی ارائه می‌شود.

وی از برگزاری نماز جماعت توسط امام جماعت ثابت خبر داد و افزود: حجت‌الاسلام‌ امید محمدی، امام جماعت ثابت هیئت یکی از طلبه‌های معلم و یونس مولودی، مداح هیئت در این ایستگاه صلواتی و هم‌چنین در مدارس به تبلیغ معارف عالیه اهل بیت(ع) نیز مشغول هستند. همه اقشار جامعه در این ایستگاه صلواتی حضور دارند از جمله بازاری‌، معلم، روحانی، دانشجو، کارگر و کارمند، از اعضای نیروهای نظامی و انتظامی و... در کنار هم مانند یک خانواده زیر پرچم امام حسین(ع) در راستای ترویج فرهنگ حسینی و خدمت‌رسانی به زائران حسینی مشغول فعالیت هستند.

کلوندی بیان کرد: در برپایی ایستگاه صلواتی شهرداری، اداره برق، اداره آب، ستاد اربعین شهرستان، امام جمعه شهرستان حجت‌الاسلام موحدی، سپاه و نیروی انتظامی و خیرین شهرستان کمک شایانی داشتند.

مسئول ایستگاه صلواتی هیئت عاشقان ابوالفضل(ع) با بیان اینکه این هیئت در طول سال برنامه‌های متنوعی در مسجد حضرت علی ابن ابیطالب(ع) برگزار می‌کند، گفت: هیئت عاشقان ابوالفضل(ع) از سال ۸۳ فعالیت خود را شروع کرده است و در طول سال به‌صورت هفتگی شب‌های جمعه مراسم برگزار می‌کند. همچنین مراسم‌ شهادت و ولادت ائمه(ع) و برپایی ایستگاه صلواتی در مناسبت‌ها از دیگر برنامه‌های این هیئت است.

کلوندی در ادامه از تشکیل گروه جهادی این هیئت حسینی در سال جاری خبر داد و افزود: با توجه به همت خیرین و مشارکت دوستان در هیئت در توزیع اقلام و بسته‌های معیشتی و کارهای جهادی چون نقاشی و ترمیم مساجد، مدارس و منازل مساکین از طرف هیئت تصمیم به ثبت گروه جهادی گرفته شد.

وی گفت: من خود را نوکر امام حسین(ع) می‌دانم و به این نوکری افتخار می‌کنم و ۳۱ سال سن دارم، هم‌اکنون در مقطع ابتدایی در حال تدریس در شهرستان هستم.

کلوندی درباره تاریخچه ایستگاه صلواتی بیان کرد: این ایستگاه صلواتی سال 1394 با ۱۵ نفر اعضای ثابت شروع به کار کرد و امسال قریب به ۹۰ جوان در چند شیفت صبح، عصر، شب و نیمه شب مشغول فعالیت هستند. هزینه این ایستگاه نیز به همت خیرین شهرستان و نذورات مردمی تأمین می‌شود.

وی درباره نام این ایستگاه صلواتی گفت: اسم ایستگاه صلواتی برگرفته از نام هیئت است، خیمه به یاد مرحوم «شیخ عبدالله راشد» که ملازمان بارگاه سراسر نور حضرت حجت(عج) است، بنا می‌شود و این حرکت هیئت در راستای ترویج مهدویت است، چراکه اکثر علما براساس روایات آخرالزمانی اعتقاد دارند که پیاده‌روی اربعین ان‌شاءالله ختم به ظهور می‌شود.

انتهای پیام
captcha