امیدبخشی و ایجاد اعتماد در جامعه وظیفه همگان است
کد خبر: 4163280
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

امیدبخشی و ایجاد اعتماد در جامعه وظیفه همگان است

حجت‌الاسلام عباس رضوانی‌نسب با تأکید بر اینکه اگر از وضع موجود انتقادی هم داریم اما نباید اعتماد و امید را از بین برد، گفت: همه ما نسبت به امیدبخشی و ایجاد اعتماد در جامعه وظیفه داریم.

جلسه شورای اداری خلیل‌آبادبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام عباس رضوانی‌نسب، معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، امروز، 27 مردادماه، در جلسه شورای اداری خلیل‌آباد که جهت معرفی امام‌ جمعه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: هرکسی که داعیه ورود به مسئولیت و هر پست و مقامی که دارد، اگر تقوای الهی و اخلاص و تلاش شبانه‌روزی بر محور جریان ولایت را محور اصلی کار خود قرار دهد، موفق خواهد بود.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران، ادامه داد: اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون در برابر تمامی مشکلات، فشارهای دشمنان و سختی‌ها ایستادگی کرده‌ایم، به دلیل درس‌هایی بوده که از عاشورا گرفته‌ایم. انقلاب اسلامی ایران ادامه‌دهنده مسیر عاشورا و امام حسین(ع) است و قطعاً هرکجا در برابر مشکلات ایستادگی داشته‌ایم، دشمن کوتاه آمده و عقب‌نشینی کرده است.

رضوانی‌نسب با بیان اینکه عربده‌هایی که هرزگاهی برخی از سردمداران آمریکا و اسرائیل می‌کشند به جایی نمی‌رسد، از سپاه به‌عنوان نقطه اصلی جریان مبارزه با تروریسم در دنیا نام برد و تصریح کرد: امروز برخی موشک‌هایی که ایران تولید کرده، در دنیا بی‌نظیر است، این به معنای مبارزه، اقدام، عمل و درس‌هایی هستند که از عاشورا گرفته‌ایم. اگر از وضع موجود انتقادی هم داریم اما نباید اعتماد و امید را از بین برد، چرا که همه ما نسبت به امیدبخشی و ایجاد اعتماد در جامعه وظیفه داریم.

معاون نظارت و بازرسی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه با تقدیر از تلاش‌های بیش از سه دهه امام‌جمعه پیشین خلیل‌آباد، افزود: بدون شک 33 سال بیان خطبه روز جمعه و مداومت بر این امر، پیگیری مراجعات مردمی و... کار آسانی نیست. امروز حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی به عنوان امام‌ جمعه جدید خلیل‌آباد معرفی می‌شوند، قطعاً ایشان با کمک مسئولان زمینه جریان تبیین نظام و انقلاب را پیش خواهند برد و موفق هستند.

وی خطاب به امام‌ جمعه جدید خلیل‌آباد گفت: امید داریم در هماهنگی کامل با خط‌مشی ولایت و امامت، علاوه بر اقامه باشکوه نماز جمعه و ارائه خطبه‌هایی بصیرت‌بخش و وحدت‌آفرین، بر صیانت از ارزش‌های اسلام ناب محمدی و مبانی عزت‌آفرین نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی همت گمارید.

رضوانی‌نسب اظهار کرد: باید با پرهیز از ورود به عرصه رقابت‌های جناحی، گستراندن چتر مهر و عطوفت نظام اسلامی عمل به سیاست‌های مصوب شورا و تمرکز بر تحقق مأموریت‌ها و توجه به موارد دیگر، تقویت نهاد امام‌جمعه را به عنوان قلب تپنده فرهنگی مدنظر قرار داد.

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این جلسه نیز با اشاره به اینکه همه مسائل هر شهر از جمله نداری مردم، بی‌بندوباری، عدم اشتغال، بیکاری، اوضاع شهرداری‌ها و ادارات و نهادها و... به امام‌ جمعه ارتباط دارد، گفت: تمامی مسائل هر شهرستان به امامان جمعه ختم می‌شود.

وی امامان جمعه را رهبران هر شهر دانست و تصریح کرد: امامان جمعه متعلق به تمامی سلایق سیاسی هستند و هیچ‌کس نمی‌تواند امام‌جمعه و یا رهبری را به نفع خود و گروه خاصش مصادره کند. نگاه امامان جمعه رفع محرومیت‌ها و مشکلات و ایجاد اتحاد و همدلی است، امام‌جمعه‌ای که انتقاد نکند و حرف و زبان مردم نباشد این فرد امام‌جمعه نیست. امامان جمعه باید به مسئولان کم کار نهیب بزنند. ائمه جمعه به عنوان پدران معنوی هر شهر نقشی بی‌بدیل در حفظ اتحاد و همدلی میان اهالی دارند.

دشمنان برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کنند

سیدمسعود یاوری، فرماندار خلیل‌آباد نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در سالگرد اغتشاشات سال گذشته قرار داریم و مجدد جنگ ترکیبی تبلیغاتی گسترده‌ای علیه نظام دارد آغاز می‌شود، شرایط کنونی را بسیار حساس دانست و گفت: نظریه‌پردازان مخالف جمهوری اسلامی ایران بر این عقیده هستند که مردم ایران در کنش‌های سیاسی پرهزینه بسیار محتاط هستند و در تقابلات و حرکت‌های سیاسی که هزینه‌بر است، مشارکت زیادی نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: علی‌رغم اینکه دشمنان برای زنده نگه‌داشتن اغتشاشات همچنان فعالیت دارند، اما از سویی اذعان به این موضوع دارند که مردم کشور آنها را همراهی نخواهند کرد، با این وجود بازهم تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا در انتخابات به مشارکت مردم ضربه بزنند.

یاوری با اشاره به اینکه دشمنان برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات مدام در حال برنامه‌ریزی هستند، افزود: اسفندماه سال جاری اولین انتخابات در دولت برگزار خواهد شد، همیشه اولین انتخابات در دولت‌ها نتیجه و خروجی خاصی خواهد داشت و برنامه‌های آتی دولت را تحت‌الشاع قرار می‌دهد.

فرماندار خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه 4 راهبرد مدنظر رهبر معظم انقلاب شامل سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در انتخابات به صورت خاص و ویژه باید مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: با حضور گسترده در انتخابات باید راهبرد و دکترین دشمن را خنثی نمود.

وی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که به سلامت انتخابات کمک می‌کند را عدم جانب‌داری مسئولان در حمایت یا تقابل با نامزدهای انتخاباتی دانست و گفت: قطعاً هرگونه جانب‌داری مسئولان از نامزدهای خاص بر سلامت انتخابات تأثیرگذار خواهد بود.

یاوری افزایش مشارکت مردم در انتخابات را در گرو سلامت انتخابات دانست و بیان کرد: اگر هر سه گروه جریان سیاسی کشور از جمله منتصب به اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات حضور داشته باشند شاهد برگزاری انتخابات پرشوری خواهیم بود.

فرماندار خلیل‌آباد مشارکت سیاسی احزاب در انتخابات و افزایش مشارکت بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: اگر جریان و گروه خاصی حذف و انتخابات دو قطبی شود موجب کاهش بخشی از مشارکت و رقابت می‌شود. اگرچه از برخی افراد زمزمه‌هایی برای تحریم انتخابات به گوش می‌رسد، اما در واقع این‌ها کسانی هستند که منافع حذبی و جریانی خود را بر منافع ملی ترجیح می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید آرامش را در جامعه حفظ کرد، گفت: هرچه جامعه را به سمت آرامش هدایت کنیم در افزایش مشارکت تأثیرگذار است. در این بیان عملکرد مسئولان و مسائل اقتصادی از دیگر عوامل و شاخص‌های تأثیرگذار در افزایش مشارکت مردم است. دشمن جنگ شناختی را با ما آغاز کرده و به دنبال کاهش امید به آینده است. مدیران باید اعتقاد داشته باشند که حرکت رو به جلو است.

در پایان مراسم از زحمات حجت‌الاسلام ناهیدی تقدیر و حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی به عنوان امام‌جمعه شهر خلیل‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام
captcha