استقرار ۴۲ نفر از کادر درمان در موکب حرم مطهر بانوی کرامت
کد خبر: 4163257
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳

استقرار ۴۲ نفر از کادر درمان در موکب حرم مطهر بانوی کرامت

درمانگاه موکب حرم حضرت معصومه(س) با ظرفیت ۴۲ نفر شامل ۸ پزشک عمومی، متخصص داخلی و متخصص اطفال، ۱۶ پرستار، ۱۰ تکنسین دارویی و ۸ نفر خدمات عمومی و پشتیانی در ایام اربعین خدمت‌رسانی خواهد داشت و دارو‌ها با توجه به نیازسنجی انجام شده وزارت بهداشت به صورت کامل در موکب این آستان مقدس موجود است.

نشست موکب حرم مطهر بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نشست مشترک هادی محمودنژاد، مدیر اجرایی موکب حرم مطهر بانوی کرامت با محمدرضا بهرامی، مدیرکل جمعیت هلال احمر استان قم به منظور هماهنگی ارائه خدمات‌درمانی در موکب حرم کریمه اهل بیت(س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا با حضور سید عبدالحمید رضوی، معاون پشتیبانی و مهدی عباسیان، مدیر منابع انسانی روز گذشته، 26 مردادماه، در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

محمودنژاد در این نشست ضمن تشکر از همکاری هلال احمر استان قم در سال‌های گذشته اظهار کرد: موکب عمود ۱۰۸۰ به‌عنوان صحن دوم حرم مطهر بانوی کرامت مطرح است و باید خدمات شایسته‌ای در این موکب به زائران ارائه شود.

وی با بیان اینکه زائران و حتی برخی مردم منطقه و اهالی روستا‌های اطراف موکب برای مداوا و به نیت شفا به درمانگاه موکب مراجعه می‌کنند، افزود: این موضوع در ارائه خدمات باید مدنظر پرسنل درمانی باشد و شایسته است که مانند سنوات گذشته به صورت شبانه‌روزی و با تفکیک آقایان و خواهران خدمات درمانی و بهداشتی ارائه شود.

مدیر موکب حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر لزوم حضور پزشکان با تجربه و متخصص در درمانگاه موکب حرم مطهر بانوی کرامت، گفت: ارائه خدمت خادمان حضرت معصومه(س) به زائران اباعبدالله(ع) باید با کیفیت هرچه بیشتر و در شأن این حرکت عظیم و زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) باشد.

در ادامه بهرامی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ضمن تقدیر و تشکر از همکاری آستان مقدس بانوی کرامت، اظهار کرد: درمانگاه مستقر در موکب آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) یکی از پایگاه‌های اصلی درمانی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در عراق است که به صورت رسمی به ثبت رسیده و این افتخاری برای هلال احمر استان قم است.

وی با بیان اینکه درمانگاه موکب آستان مقدس بانوی کرامت به عنوان درمانگاه سطح ۲ به ثبت رسیده است، گفت: این درمانگاه با ظرفیت ۴۲ نفر کادر درمانی اعم از ۸ پزشک عمومی، متخصص داخلی و متخصص اطفال، ۱۶ پرستار، ۱۰ نفر تکنسین دارویی و ۸ نفر خدمات عمومی و پشتیانی آماده خدمت‌رسانی است و دارو‌ها با توجه به نیاز سنجی انجام شده وزارت بهداشت به صورت کامل در موکب آستان مقدس وجود دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: با توجه به گرمای هوا در این فصل طبق پروتکل‌های درمانی برای رفع گرمازدگی زائران، تونل سرد در محل درمانگاه موکب حرم مطهر بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا استقرار خواهد داشت.

یادآور می‌شود، در این نشست از دکتر مقدم، مسئول درمانگاه موکب حرم حضرت معصومه(س) در سال گذشته تقدیر به عمل آمد و دکتر یعقوبی به عنوان مسئول درمانگاه موکب حرم مطهر بانوی کرامت در سال جاری معرفی شد.

انتهای پیام
captcha