تنها موکب ثابت غرب کشور در کرمانشاه ایجاد می‌شود
کد خبر: 4162685
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
با هدف ارائه خدمت بهتر به زائران اربعین؛

تنها موکب ثابت غرب کشور در کرمانشاه ایجاد می‌شود

عضو هیئت امناء موکب حضرت زهرا(س) با تأکید بر ضرورت خدمت‌رسانی هر چه بهتر به زائران اربعین حسینی، گفت: استان کرمانشاه به عنوان دروازه همیشگی عتبات عالیات همه ساله پذیرای زائران به ویژه در ایام اربعین حسینی است به این منظور و برای ارائه خدمت‌رسانی به زائران با شرایط مطلوب، نسبت به ایجاد موکب ثابت در استان اقدام کردیم که تنها موکب ثابت در غرب کشور است.

تنها موکب ثابت غرب کشور برای زائران اربعین در کرمانشاه ایجاد می‌شود

سردار جلیل کرم، عضو هیئت امناء موکب حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه از ساخت تنها موکب ثابت برای زائران اربعین حسینی در استان خبر داد و اظهار کرد: برای خدمت‌رسانی هر چه بهتر با شرایط مطلوب‌تر به زائران اربعین حسینی امسال تصمیم به ساخت تنها موکب ثابت در غرب کشور و استان کرمانشاه گرفتیم.

وی افزود: موکب حضرت زهرا(س) با پنج هزار متر زیربنا در دو هکتار زمین که توسط یکی از خیرین استان اهداء و وقف ساخت موکب شده، ساخته می‌شود و تا امروز نیز موارد قانونی آن انجام شده و هیئت امناء موکب نیز انتخاب شده‌اند.

کرم با اشاره به روند اجرایی کار، گفت: دیوارکشی موکب انجام شده و برای ساخت آن تاکنون از محل کمک‌های مردمی در حدود ۲ میلیارد تومان هزینه شده است همچنین هیئت امناء موکب به منظور رفاه بیشتر زائران کربلا و رعایت بهداشت عمومی به ویژه در ایام مناسبتی، اقدام به احداث ۶۴ سروریس بهداشتی در زمین این مکان کردند.

عضو هیئت امناء موکب حضرت زهرا(س) با اشاره به نوع ارائه خدمات این موکب به زائران اربعین، یادآور شد: این موکب فرهنگی، خدماتی و اسکان است و به جزء ایام اربعین به کاروان‌های راهیان نور اسکان می‌دهد همچنین در این مکان نمازخانه‌ای احداث می‌شود که در طول روز و ایام سال باز خواهد بود.

وی اظهار کرد: مقرر شده تا توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در محل این موکب پیکر مطهر یک شهید گمنام به خاک سپرده شود تا تربت مرقد مطهر شهید سرمه چشمان کاروان‌های راهیان نور و زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشد.

کرم در پایان با بیان اینکه امسال در ایام اربعین در محل ساخت این موکب خدمات به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ارائه خواهد شد، گفت: در این ایام خدام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در موکب حضرت زهرا(س) که در کیلومتر ۱۷ جاده کرمانشاه به ماهیدشت قرار گرفته میزبان زائران اربعین خواهند بود و نسبت به اسکان موقت و پذیرایی و توزیع آب و مواد غذایی ویژه زائران اقدام می‌کنند.

تنها موکب ثابت غرب کشور برای زائران اربعین در کرمانشاه ایجاد می‌شود

تنها موکب ثابت غرب کشور برای زائران اربعین در کرمانشاه ایجاد می‌شود

تنها موکب ثابت غرب کشور برای زائران اربعین در کرمانشاه ایجاد می‌شود

انتهای پیام
captcha