رسانه تراز انقلاب اسلامی در چارچوب دین و شریعت کار می‌کند
کد خبر: 4162045
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

رسانه تراز انقلاب اسلامی در چارچوب دین و شریعت کار می‌کند

استاندار کردستان با اشاره به اینکه رسانه تراز انقلاب اسلامی در چارچوب دین و شریعت کار می‌کند، گفت: هنر رسانه مبتکر، خلاق، متعهد و انقلابی است که در چارچوب دین و شریعت اسلام کار خود را آنچنان با کارآمدی و توانمندی انجام دهد که مؤثر واقع شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

 به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت بسیج رسانه سپاه کردستان امروز، 21 مرداد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به ویژگی خبرنگار تراز انقلاب اسلامی گفت: وجه تمایز جمهوری اسلامی ایران و تمام دنیا در این است که ما در چارچوب دین و شریعت فعالیت می‌کنیم و در شریعت ما هدف ابزار را توجیه نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام اجازه استفاده از ابزار غیرمشروع برای رسیدن به هر هدفی حتی مقدس را نمی‌دهد، افزود: این ارزش بزرگ، کار رسانه‌ای خبرنگارانی است که در چارچوب تراز انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند و متعهد هستند.

استاندار کردستان با اعلام اینکه خبرنگاران کردستان به حقیقت دلسوز و متعهد هستند، بیان کرد: رسانه تراز انقلاب اسلامی رسانه‌ای است که در عین توانمندی، اعتماد به نفس و رویارویی در کارزار بسیار جدی دنیا از چارچوب دین و شریعت اسلام عدول نمی‌کند.

وی ادامه داد: این هنر جمهوری اسلامی و امام راحل ماست چراکه حتی در دوران دفاع مقدس که تمام جهان در مقابل کشور ما ایستاد و علیرغم تمام تنگناها، امام اجازه عدول از چارچوب شریعت را ندادند. مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند کار رسانه‌ای باید در چارچوب دین و قانون باشد.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: هنر رسانه مبتکر، خلاق، متعهد و انقلابی است که در چارچوب دین و شریعت اسلام کار خود را آنچنان با کارآمدی و توانمندی انجام دهد که مؤثر واقع شود و بتواند رسانه دشمن را که برای رسیدن به هدفش از هر ابزاری استفاده می‌کند، شکست دهد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های گروهی استان این کار را عینیت بخشیدن و در بسیاری صحنه‌ها دشمن را شکست داده‌اند، افزود: در سال گذشته که درگیر اغتشاشات بودیم، اصحاب رسانه در مقابل دشمنان ایستادند و مانع تحقق اهداف و توطئه‌های بدخواهان شدند.

استاندار کردستان اظهار کرد: خوشبختانه اصحاب رسانه به ویژه خبرنگارانی که در رسانه‌های شناسنامه‌دار در استان فعالیت می‌کنند، سال گذشته در مقابل دشمنان پیروز شدند.

وی نقش رسانه در حوزه‌های مختلف را تأثیرگذار دانست و اظهار کرد: رمز موفقیت وفاق است و هر کسی این وفاق را خدشه‌دار کند، به نظام و مردم ضربه وارد می‌کند.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه بنده به عنوان نوکر و خدمتگزار مردم، روزانه نامه‌ها و حکم انتصاباتی را امضا کرده که باید در برابر آن پاسخ‌گو باشم، یادآور شد: خبرنگاران باید در برابر آنچه که می‌نویسند و منعکس می‌کنند، متعهد باشند تا آن وقت ادعا کنیم که در تراز انقلاب فعالیت کرده‌ایم.

سردار امان‌الله گشتاسبی، فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان در ادامه این مراسم گفت: امروز رسالت همه خبرنگاران تبیین اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در طول دوران انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امروز بر همه ما تکلیف است تا تلاش کنیم و اقدامات ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در تمام حوزه‌ها را اطلاع‌رسانی کنیم و این رسالت خطیر رسانه‌های گروهی است لذا خبرنگاران باید در این عرصه نقش‌آفرینی کنند.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان بیان کرد: بخشی از تلاش و اقدامات دولت را برای مردم منعکس کرده‌اید تا حقانیت و باوری که برای عزت و سربلندی نظام انجام داده‌ایم را جوابگو باشیم.

وی در ادامه گفت: امروز همه ما در برابر خون شهدا، تلاش و مجاهدت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس باید جوابگو باشیم لذا باید تمام تلاش خود را برای عزت رسانه به کار گیریم.

سردار گشتاسپی اظهار کرد: همه تلاش دشمنان این است که نمی‌خواهند اقتدار نظام را ببینند بلکه می‌خواهند اقتدار نظام را زیرسؤال ببرند لذا باید روشنگری شود و این رسالت عظیم برعهده خبرنگاران است.

وی افزود: امریکایی‌ها از روزهای اول انقلاب تلاش کردند تا سدی در مقابل نظام ایجاد کنند و این نظام را از اریکه قدرت کنار بزنند، اما به دلیل وجود امامین انقلاب و انسجامی که وجود دارد دشمن نتوانسته است برنامه خود را پیش ببرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان یادآور شد: برای تبیین انقلاب همه وظیفه داریم با همت، شهامت، شجاعت و خدمات انقلاب اسلامی را به خوبی برای نسل نو و دنیا تبیین کنیم.

حجت رشیدی، رئیس بسیج رسانه استان کردستان در ادامه گفت: رسالت بسیج رسانه حمایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ایست که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند و خود را مقید به حفظ مقررات نظام مقدس اسلامی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه دغدغه ما از اصحاب رسانه رسالتی مبتنی بر مطالبه‌گری درست، نقد منصفانه همراه با امیدآفرینی در جامعه و بیان خدمات نظام است، افزود: اگر مطالبه‌گری به شکل صحیح انجام شود منجر به پیشرفت و توسعه خواهد شد و نواقص و عیب‌ها برطرف خواهد شد.

رئیس بسیج رسانه با تأکید بر حفظ مرز بین مطالبه‌گری و تخریب بیان کرد: فردی که تربیونی در اختیار دارد اگر با ادبیات به دور از شأن و ادبیات رسانه‌ای مطالبات را بیان کند منجر به تخریب خواهد شد و این امر در کوتاه مدت منجر به چالش و فعال و انفعلاتی در جامعه خواهد شد اما اثرات مخرب آن تا مدت‌ها در سطح جامعه ادامه خواهد داشت.

وی با تأکید براینکه رسانه‌های باید در راستای امیدآفرینی مبتنی بر واقعیت و مطالبه‌گری منصفانه در جامعه تلاش کنند، یادآور شد: بسیج رسانه پذیرای مطالبات رسانه‌هاست اما مطالبه‌ای که منجر به پیشرفت جامعه شود.

انتهای پیام
captcha