نشست کتابخوان تخصصی در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4162018
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
به‌مناسبت روز خبرنگار

نشست کتابخوان تخصصی در ارومیه برگزار شد

نشست کتاب‌خوان تخصصی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی و اصحاب رسانه در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد.

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌ های آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ۲۱ مرداد به مناسبت روز خبرنگار و سالگرد شهادت شهید صارمی، نشست کتابخوان تخصصی با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، اصحاب رسانه و خبرنگاران فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار اظهار کرد: رسالت خطیر خبرنگاری با حق‌گویی، آگاهی‌بخشی و مطالبه‌گری عجین است و این نشان دهنده اهمیت حوزه خبر و خبرنگاری و نقش آنها در احقاق حقوق عموم مردم می‌باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خبرنگاران و قدردانی از زحمات آنها در ترویج کتاب‌خوانی و انعکاس فعالیت کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: کتاب به خودی خود، یک رسانه مهم و اثربخش است و حلقه اتصال تمدن‌ها و فرهنگ‌هاست؛ فضیلت کتابخوانی، در جامعه کنونی تبدیل به ضرورت شده است که علی‌رغم ظهور فناوری های نوین، همچنان رسانه ای مهم و اثرگذار در بالندگی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

معصومی با اشاره به مأموریت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی گفت: آگاهانش، آموزش و آفرینش، سه مأموریت اصلی کتابخانه‌های عمومی هستند که نهاد کتابخانه‌های عمومی با رویکرد کاربرمحوری، فعالیت‌های متنوع کتابخانه‌های عمومی را در راستای این سه مأموریت به انجام می‌رساند‌، با افزایش کیفیت و تنوع خدمات، فعالیت‌های فراکتابخانه‌ای و توجه به نیازهای اطلاعاتی اقشار مختلف مردم، در راستای حفظ وفاداری مخاطب و افزایش ضریب نفوذ کتابخانه‌ها تلاش می کنیم و خبرنگاران با انعکاس این فعالیت‌ها، مروج عنصر کتاب و کتابخوانی هستند.

وی در پایان ضمن تأکید بر اهمیت مشارکت خبرنگاران در ارائه نظر و پیشنهاد در حوزه کتابخوانی از زحمات ایشان در ترویج فرهنگ کتابخوانی تقدیر و تشکر نمود.

الیاس گندمی، مدیر باشگاه خبرنگاران جوان در استان آذربایجان‌غربی، با ارائه توضیحاتی پیرامون مفاهیم بنیادی اصول خبرنگاری گفت: فراوانی، دربرگیری، استثناء،تازگی، برخورد، شهرت و مجاورت، هفت ارزش مهم خبری هستند و خبرنگاران با هوش اجتماعی و سیاسی خود، این عناصر و ارزش‌ها را توصیف می‌کنند؛ تسلط به سواد رسانه ای و آشنایی با ادبیات رایج منطقه از ملزومات دیگر در حوزه خبرنگاری است.

در ادامه، کتاب «مثلث طلایی نوشتن» اثر احمد توکلی، توسط سمیرا محمدی، کتاب «اصول خبرنویسی و خبرنگاری» اثر امیرحسین زارعی توسط الناز نقی‌زاده‌، کتاب «نقد منابع اطلاعاتی» اثر فریبرز درودی، توسط کاظم کاظمی، کتاب «روزنامه نگاری جهانی» اثر دانیلا وی. دیمیتروا، توسط فاطمه صمدزاده، کتاب «اصول خبرنویسی» اثر اکبر نظری توسط فاطمه کریم خانی به حاضرین معرفی شد.

ارائه پیشنهادات و مطالبات توسط خبرنگاران، بخش دیگری از این نشست بود و با تقدیر از خبرنگاران فعالان در حوزه کتاب و کتابخوانی پایان یافت.

انتهای پیام
captcha