مددجویان سمنانی هزینه ساخت مسکن دریافت می‌کنند
کد خبر: 4161887
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

مددجویان سمنانی هزینه ساخت مسکن دریافت می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ویژه مددجویان این نهاد در شهرها و روستاهای استان خبر داد و گفت: مددجویان در این طرح از کمک بلاعوض بهره‌مند می‌شوند.

محمد حسن ذوالفقاری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمدحسین ذوالفقاری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان امروز، 21 مرداد در جمع خبرنگاران درباره خدمت‌رسانی کمیته امداد به نیازمندان در حوزه مسکن، گفت: این نهاد سه نوع خدمت‌رسانی را به مستأجران تحت پوشش ارائه می‌کند که یکی از آنها تأمین اجاره بهای مسکن و ودیعه مسکن است.

وی افزود: این خدمت به شرط ارائه اجاره نامه و ماهانه ۶۰۰ هزار تومان به مددجویان کمیته امداد ارائه می‌شود که در این راستا برای ودیعه مسکن نیز تا سقف ۵۰ میلیون تومان از منابع داخلی و از منابع بانکی نیز تا سقف ۸۰ میلیون تومان با توجه به اعتبارات دریافتی قابل پرداخت است.

مدیرکل کمیته امداد سمنان در خصوص خانه‌های مددجویان مسکن روستایی اظهار کرد: مستاجرانی که معیشت بگیر باشند و همچنین خانواده آنها دو نفر به بالا باشد به شرط دارا بودن زمین در روستا می‌توانند از ۲۰۰ میلیون تومان وام مسکن و ۶۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان نیز کمک کمیته امداد و ۵۰ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه بهره مند شوند تا در زمین خودشان خانه بسازند.

ذوالفقاری متذکر شد: مستاجرانی که در شهرها زندگی می‌کنند می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کنند می‌توانند پس از نام‌نویسی و تأیید راه و شهرسازی به صورت مرحله‌ای تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان از خدمات کمیته امداد بهره‌مند شوند و خانه خودشان را بسازند.

وی با بیان اینکه این افراد ۵۰ میلیون تومان هم وام قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد، افزود: در صورتی که مددجویان قصد خرید مسکن را داشته باشند به شرط داشتن شرایط حمایتی تا ۲۰۰ میلیون تومان بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد سمنان یادآور شد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد مستأجر هستند.

انتهای پیام
captcha