خبرنگاران همواره بیان حقیقت را در اولویت قرار دهند
کد خبر: 4161826
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۱
حجت‌الاسلام پورذهبی:

خبرنگاران همواره بیان حقیقت را در اولویت قرار دهند

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه خبرنگاران درصدد حل مسئله باشند نه ایجاد مسئله، گفت: خبرنگار باید همواره بیان حقیقت را در اولویت خود قرار دهد.

عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که شامگاه گذشته، 20 مرداد در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران گفت: هدف از حضور در این مراسم عرض ادب و قدردانی خدمت اهالی رسانه بود.

وی افزود: خبرنگار باید همواره بیان حقیقت در اولویت خود قرار دهد و از کتمان حقیقت پرهیز کند چنانچه در مسمومیت دانش‌آموزان مدارس، آتش سوزی جنگل یا دیگر حوادث شاهداخبار یا مطالب غیر واقعی بودیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه خبرنگاران در انعکاس خبر بزرگنمایی و سیاه‌نمایی نکنند، بیان کرد: خبرنگار باید مواظب اخبار منتشر شده خود باشد و اگر هم آماری غلط ارائه دادند و یا مرتکب اشتباهی شدند اشتباه خود را اصلاح کنند.

وی خودزنی ملی را اقدامی نادرست دانست و گفت: خبرنگار برای دلخوشی حزب، گروه یا کسی نباید مطلب بزند و یا اخبار ناامید کننده منتشر کند و در نقطه سیاهی قلم بزند بلکه آنچه که واقعیت دارد بیان کند، بنویسد و منعکس کند.

پورذهبی با تأکید بر اینکه خبرنگاران در صدد حل مسئله باشند نه ایجاد مسئله، یادآور شد: حس وطن‌پرستی خبرنگار باید در اوج باشد و دوستدار کشورش باشد کما اینکه نقدهایی هم ممکن است داشته باشد.

انتهای پیام
captcha