کارگاه آموزشی «روایت اربعین» در خرم‌آباد آغاز شد + عکس
کد خبر: 4161584
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

کارگاه آموزشی «روایت اربعین» در خرم‌آباد آغاز شد + عکس

به همت حوزه هنری لرستان و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان، کارگاه آموزشی «روایت اربعین» در خرم‌آباد آغاز شد.

کارگاه آموزشی «روایت اربعین»به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری لرستان، کارگاه آموزشی «روایت اربعین» به همت حوزه هنری لرستان و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان امروز، ۱۹ مردادماه در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان آغاز شد.
در این کارگاه دو روزه که ۵۰ نفر از کنشگران عرصه تاریخ شفاهی حضور دارند، مباحث آموزشی با محوریت  ثبت خاطرات پیاده‌روی اربعین ویژه موکب‌داران، خادمین و زوار با حضور اساتید این دوره احسان قائدی و سجاد خالقی به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.
 
سرفصل‌های این دوره آموزشی عبارت چرا روایت و انواع آن، تقسیم‌بندی انواع روایت (جستار؛ مموار؛ روایت مستند؛ خودزندگی نامه و ...) و زیر شاخه‌های این تقسیم‌بندی (شرح حال‌نویسی؛ سفرنامه؛ روزانه نویسی و‌جستار یافته...)، تفاوت‌ها و شباهت‌های انواع مختلف روایت با هم، ایده‌یابی برای شروع یک روایت- از کجا شروع کنیم؟ ابزار لازم برای روایت‌نویسی، بررسی و پرورش متن‌های اولیه شرکت‌کنندگان «چه چیز در عمل روایت را از داستان جدا می‌کند؟» از تکنیک‌های داستان‌نویسی در روایت استفاده کنیم، جستار کوتاه تجربی بنویسیم» و معرفی منابع کارآمد (پادکست‌ها؛ کتاب‌ها؛ فیلم‌ها و مجلات و ...) است.
انتهای پیام
captcha