مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولان برای روایت اول باید بیشتر باشد
کد خبر: 4161583
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
فرمانده سپاه ثارالله کرمان:

مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولان برای روایت اول باید بیشتر باشد

سردار محمدعلی نظری روشنگری، بی‌طرفی و روایت اول از منابع موثق را از وظایف خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: با یک روایت صحیح، به موقع و اول می‌توان زمینه سوءاستفاده دشمن در موضوعات مختلف را از بین برد و در این راستا مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولان برای روایت اول باید بیشتر باشد.

سردار محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز، ۱۹ مردادماه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار و با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر نقش خبرنگاران در ماندگاری تاریخ، گفت: مانایی کار نظام‌های مختلف وابسته به کار خبرنگاران است.

وی خلاقانه بودن کار خبری را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه اگر خلاقیت در خبر مورد توجه نباشد آن خبر نه تنها امیدبخش و مطالبه‌گرانه نیست بلکه ممکن است آب در آسیاب دشمن بریزد، اظهار کرد: کهنگی و روزمرگی در کار خبرنگاری معنا ندارد. خبرنگار باید تحرک و جریان داشته باشد تا دچار روزمرگی و خبرهای وارونه نشود و خبرنگارانی که دچار کهنگی شده‌اند سبب پس‌رفت جامعه می‌شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان تصریح کرد: کار خبرنگار جستجو برای کشف حقایق در چهارچوب است. خبرنگاران باید خود را به جای مردم قرار دهند و مطالبه‌گر باشند و این امر زمانی رقم می‌خورد که خبرنگار بین مردم و با مردم باشد.

سردار نظری با بیان اینکه امروز که در دهکده جهانی قرار داریم، شبکه‌های خبری متعددی فعال هستند و خبر حکم گلوله را دارد، افزود: ممکن است دشمن از یک خبر علیه نظام پردازش داشته باشد در مقابل خبرنگاران ما نیز می‌توانند برای حفظ نظام و مقابله با دشمنی‌ها فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه خبرها افکار، عقاید و باور جامعه را در طول زمان تغییر می‌دهند و این نشان از اهمیت کار خبرنگاران است، اظهار کرد: هر کشوری که شبکه‌های اطلاع‌رسانی قوی‌تری داشته باشد می‌تواند با عملیات‌های روانی بر کشورهای دیگر مسلط شود و این عملیات روانی حتی ممکن است سبب اشغال یک کشور شود.

سردار نظری با اشاره به نقش حضرت زینب(ع) در تبیین‌گری و روشنگری واقعه کربلا و اسلام، ادامه داد: امروز که ۴ دهه از انقلاب می‌گذرد گاهی کسانی که خود در انقلاب نیز نقش داشته‌اند برای نسل جدید رژیم طاغوت و ستم‌شاهی را وارونه جلوه می‌دهند لذا خبرنگاران باید در این حوزه نیز کار کرده و حقایق را به نسل جدید برسانند.

وی روشنگری، بی‌طرفی و روایت اول از منابع موثق را از وظایف خبرنگاران برشمرد و تصریح کرد: با یک روایت صحیح، به موقع و اول می‌توان زمینه سوءاستفاده دشمن در موضوعات مختلف را از بین برد و در این راستا مطالبه‌گری رسانه‌ها از مسئولان برای روایت اول باید بیشتر باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان با بیان اینکه در موضوع امیدآفرینی به کمک رسانه‌ها نیازمندیم، افزود: کارهای امیدآفرین بسیاری در حال انجام است اما دشمن هر روز در حال القای ناامیدی در جامعه است لذا تمام اقدامات باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد.

وی خبرنگاران را ژنرال‌های جنگ رسانه‌ای خواند و با اشاره به اقدامات رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات گذشته، اظهار کرد: بزرگترین، وسیعترین و پیچیده‌ترین جنگ رسانه‌ای علیه یک کشور سال گذشته رقم خورد بنابراین لازم است خبرنگاران روز به روز برای آموزش، تسلط، تخصص و تجهیز خود کار کنند.

سردار نظری در پایان با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی کار کرده و در طول سال به آن بپردازند، گفت: رژیم صهیونیستی طرح اندلس‌سازی را برای ایران تعریف کرد تا جوانان را از مسجد، مدرسه و تذهیب دور کند لذا خبرنگاران باید به این امر هم توجه داشته باشند.

انتهای پیام
captcha