ایکنا به استخراج ایده‌های نوآورانه قرآنی ورود کند
کد خبر: 4161485
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
استاندار مرکزی:

ایکنا به استخراج ایده‌های نوآورانه قرآنی ورود کند

فرزاد مخلص‌الائمه بهره‌مندی با اشاره به توان علمی و دانش نخبگان قرآنی گفت: ایکنا باید ایده‌های نوآوارنه قرآنی را به کمک اساتید و نخبگان این حوزه استخراج و مورد بهره‌برداری قرار دهد.

فرزاد مخلص الائمه و محسن مرادی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی، عصر چهارشنبه، 18 مرداد، به‌مناسبت روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری در این استان در دیدار و گفت‌و‌گو با عوامل این مجموعه با ذکر این مطلب که مطالبات در حوزه قرآنی باید از سوی دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری پیگیری شود، از انسجام ایجاد شده بین اداره‌کل تبلیغات اسلامی و دفتر فرهنگی استانداری ابراز رضایت کرد و گفت: ضروری است برای پرداختن به مسائل فرهنگی استان شبکه‌ای نظام‌مند ایجاد شود، اما متأسفانه نقشه راهی مناسب در استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی باید در قالب‌های مختلف قرآنی، امر به معروف، کتابخوانی، عفاف و حجاب و... انجام شود، ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در هر بخش را خواستار شد و افزود: اگر این شبکه شکل گیرد می‌توان اهداف را منسجم‌تر پیش برد؛ چراکه تمام این مسائل از یکدیگر متأثر هستند و اگر این مؤلفه‌ها تقویت شوند، قطعاً روی مسائلی همچون عفاف و حجاب تأثیر مثبت دارند.

راه‌اندازی مجتمع «ماهور»

مخلص‌الائمه در تکمیل سخنان خود با بیان اینکه متولی هر بخش فرهنگی دسته‌بندی شده باید مشخص و شرح وظایف برایشان معین شود، اظهار کرد: اگر ساز‌و‌کارها در نقشه راه به‌درستی انجام شود، قطعاً می‌توان خروجی قابل قبولی را متصور بود. تاکنون این شبکه به دلایل متعدد تشکیل نشده است، اما با تعریف نقشه راه از شتاب قابل قبولی برخوردار است و امید است بتوان کارهای اساسی‌تر با انسجام‌بخشی بیشتر با اداراتی همچون تبلیغات اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد استان، اوقاف و حتی اداراتی نظیر میراث فرهنگی انجام داد تا بتوان به چشم‌اندازهای تعریف شده دست یافت.

وی در رابطه با تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی و حضور مراکز قرآنی در این اماکن مقدس، از راه‌اندازی مجتمع اصحاب هنر و رسانه استان با نام اختصاری «ماهور» خبر داد و افزود: با شروع فعالیت این مجتمع، هیئت‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توان فعالیت‌های مربوط به مساجد را مدیریت کرد. با چند ایده نوآورانه و خلاقانه می‌توان از حالت رکود و انفعالی خارج و به حالت فعال رسید و تحقق این مهم مستلزم کمک رسانه است.

مخلص‌الائمه با تأکید بر اینکه فعالیت خبرگزاری ایکنا باید در بدنه جامعه به‌ویژه خانواده‌ها ملموس باشد، ادامه داد: انتظار دارم توسعه فرهنگ قرآنی در زندگی مردم دیده شود. امروز نام و فعالیت این خبرگزاری برای بسیاری از مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان ناآشنا است و طی اقداماتی باید نسل جدید را با این خبرگزاری آشنا کرد. انعکاس اخبار قرآنی در استان باید با جدیت بیشتر دنبال شود.

تاریخ شفاهی کربلایی کاظم منتشر شود

استاندار مرکزی معرفی چهره‌های برتر قرآنی استان در رشته‌های مختلف را ضرورتی مهم برشمرد و اضافه کرد: افرادی همچون آقای مسعود اکبری و سایر نخبگان فعال در این حوزه با سختی بسیار توانستند به مدارج عالی قرآن دست یابند و بهره‌مندی از توان علمی و دانش این افراد در کنار معرفی آنان باید مدنظر باشد.

وی بیان کرد: ایکنا ایده‌های نوآوارنه قرآنی را باید به کمک اساتید و نخبگان این حوزه استخراج و مورد بهره‌برداری قرار دهد. یکی از مواردی که باید با جدیت به آن پرداخت موضوع کربلایی کاظم ساروقی است. خوشبختانه محتوا در مورد ایشان به اندازه کافی وجود دارد و ضروری است ویژه‌برنامه‌ای با این محوریت چاپ و برای همیشه ماندگار شود.

مخلص‌الائمه در پایان گفت: کربلایی کاظم را خیلی‌ها دیدند که در قید حیات هستند و این امر می‌تواند به معرفی بهتر این شخصیت بی‌نظیر قرآنی کمک کند. خبرگزاری ایکنا باید این افراد را شناسایی کرده و تاریخ شفاهی کربلایی کاظم را هرچه زودتر جمع‌آوری کند. بهتر است برای گردآوری مطالب فراخوان کنید تا مردم اگر فردی را می‌شناسند که کربلایی کاظم را از نزدیک دیده و می‌شناسد به شما معرفی کند. باید این اقدامات با قید فوریت انجام شود؛ چراکه اگر از کربلایی کاظم یک نسل بگذرد امکان انکارش از سوی نسل‌های آینده و افسانه‌خواندش وجود دارد.

انتهای پیام
captcha