نقش جهاددانشگاهی در شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان برجسته است
کد خبر: 4161484
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت، با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

نقش جهاددانشگاهی در شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان برجسته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان بیان اینکه نقاط مشترکی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین جهاددانشگاهی و اداره اقتصاد و دارایی وجود دارد، گفت: کمک جهاد دانشگاهی در مشخص کردن اولویت‌های بخش صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و... در کرمان بسیار مهم است و سبب توسعه استان و فضای کسب و کار می‌شود.

نشست رییس جهاددانشگاهی کرمان با مدیر کل امور اقتصاد و داراییبه گزارش ایکنا از کرمان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان امروز، ۱۹ مردادماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی و روز خبرنگار، اظهار کرد: جهاددانشگاهی دو رسانه بزرگ ایکنا و ایسنا دارد و امروز با کمک رسانه‌ها باید وظایف خود را در خدمت به مردم انجام دهیم.

وی با بیان اینکه نقاط مشترکی در حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین جهاددانشگاهی و اداره اقتصاد و دارایی وجود دارد که سبب همکاری بیشتر می‌شود، اظهار کرد: الگوی تأمین مالی و رشد اقتصادی و توسعه‌ای باید به شکل مطلوب در کشور تعریف و مشابه آن متناسب با ظرفیت‌ها در استان‌ها اجرا شود.

سلطانی‌نژاد فعال کردن صنایع کوچک و دانش‌بنیان کردن خدمات را از عوامل مهم فرهنگ توسعه‌ای استان در حوزه اقتصادی برشمرد و با اشاره به نقش مهم جهاددانشگاهی در این حوزه، اظهار کرد: جهاددانشگاهی در راستای بهره‌وری و رشد اقتصادی گام‌های خوبی برداشته است که دامنه این اقدامات باید به صنایع و کف جامعه برسد تا بهره‌وری آن مشخص باشد.

وی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان باید مشخص شود و جهاددانشگاهی می‌تواند در این حوزه به خوبی ورود کند، گفت: در الگوی توسعه استان یک اجماع فکری وجود دارد و باید عقب‌ماندگی‌ها را جبران کرد و کمک جهاد دانشگاهی در مشخص کردن اولویت‌های بخش صنعت و معدن، کشاورزی، میراث فرهنگی و... در کرمان بسیار مهم است و سبب توسعه استان و فضای کسب و کار می‌شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در پایان با بیان اینکه جهاددانشگاهی کرمان در حوزه صنایع کوچک و بزرگ به خوبی عمل کرده‌ است، گفت: مهارت‌آموزی سربازان که جهاددانشگاهی پیگیری می‌کند از مسائل بسیار مهم است زیرا در بعضی از بخش‌ها نیروی متخصص و ماهر وجود ندارد و این آموزش‌ها بسیار تأثیرگذار است.

تحقق رهنمود سال با اجرای طرح «جهاد بومی‌سازی» در جهاددانشگاهی کرمان

مهدی بازمانده، رئیس جهاددانشگاهی استان کرمان، نوآوری فناورانه را یکی از ابزار پیشرفت در جامعه دانست و گفت: باید بتوانیم با فناوری‌های جدید و نو گام‌های مؤثری در راستای شعار سال برداریم. طرح «جهاد بومی‌سازی» پروژه کارخانه نیمه صنعتی فرآوری مواد معدنی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در جهاددانشگاهی استان مطرح شده است و شعار سال با اجرای این طرح در جهاددانشگاهی کرمان محقق می‌شود.

وی افزود: بیش از دو سال پژوهشگران ما در مقیاس آزمایشگاهی و نیمه صنعتی بر روی بررسی‌های فنی و اقتصادی فراوری منابع کم عیار معدنی کار کرده‌اند و نتیجه آن احداث کارخانه فرآوری آهن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، در ۳۵ کیلومتری شهر کرمان است که در حال حاضر در مرحله نصب تجهیزات قرار دارد.

بازمانده یکی از رویکردهای جهاددانشگاهی استان کرمان را صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: با توجه به پرسنل توانمند و متخصصی که در این مجموعه وجود دارد، می‌توانیم نیروی محرک قدرتمندی برای این صنف محسوب شویم و خدمات متعددی از جمله آموزش، مشاوره، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و... را به فعالان این حوزه ارائه دهیم.

وی ضمن برشمردن فعالیتهای جهاددانشگاهی استان کرمان، افزود: این نهاد توانسته است با ارائه خدمات متعدد از جمله برگزاری کارگاه‌های متعدد با موضوعات پژوهشی مورد نیاز جامعه، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه صنعتکاران و معدنکاران با رویکرد کارآفرینی، ارائه خدمات متعدد دندانپزشکی از جمله ایمپلنت، کامپوزیت و...، ارائه مشاوره به اقشار مختلف جامعه در زمینه‌های گوناگون و... توانمندی خود را در این خصوص به خوبی به نمایش بگذارد و همیشه آمادگی خود را جهت انجام طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اعلام نموده و در این زمینه نیز بسیار موفق وارد شده است.

بازمانده در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار، از ایکنا و ایسنا به‌عنوان دو رسانه موفق در استان یاد کرد و گفت: خوشبختانه این دو رسانه در مجموعه جهاددانشگاهی توانسته‌اند به خوبی در راستای رسالت خبری خود فعالیت و اعتماد مخاطبین را جلب کنند.

انتهای پیام
captcha