فعالیت ۱۹۱ رسانه رسمی دارای مجوز در همدان
کد خبر: 4161464
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۵

فعالیت ۱۹۱ رسانه رسمی دارای مجوز در همدان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: تعداد ۱۹۱ رسانه رسمی دارای مجوز در استان فعال هستند که ۷۵ مورد از آنها مکتوب و ۱۱۶ مورد مجازی است، ۱۳۵ رسانه عمومی و ۵۶ رسانه تخصصی هستند.

مسعود ویژه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدانبه گزارش ایکنا از همدان، مسعود ویژه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، روز گذشته ۱۸ مردادماه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در همدان، اظهار کرد: تعداد ۱۹۱ رسانه رسمی دارای مجوز در استان فعال هستند که ۷۵ مورد از آنها مکتوب و ۱۱۶ مورد مجازی است، ۱۳۵ رسانه عمومی و ۵۶ رسانه تخصصی هستند.

وی افزود: ۶۵ رسانه سرپرستی نشریات سراسری کشور را دارد؛ در سال گذشته ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آگهی رسانه‌ها بوده که در سه ماهه امسال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون است. یارانه‌ای که بین همه رسانه‌ها توزیع شد حدود ۳ میلیارد تومان و در سه ماهه اول امسال حدود دویست و ده میلیون تومان است.

ویژه با اشاره به وضعیت ارائه وام خبرنگاری، ادامه داد: جهت دریافت تسهیلات ۱۵۰ نفر معرفی شدند، تعداد ۱۱۰ نفر در سال گذشته به سفر مشهد مقدس فرستاده شدند، ۵ مورد از مجوز‌ رسانه‌هایی که تعلیق شده بود با پیگیری‌های انجام شده برطرف شد، هم‌چنین شکایت متعددی انجام گرفته بود که با پادر میانی رفع شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که قدردان زحمات خبرنگاران باشیم، تصریح کرد: با توجه به رویداد‌هایی که در استان در حال رقم خوردن است از رسانه‌ها تقاضا دارم که در کنار مسئولین در انعکاس اخبار کمک کنند مواردی همچون دومین کنگره شهدای استان، ثبت جهانی هگمتانه، هفته دولت  را در پش‌رو داریم که لازم است از سوی رسانه‌ها شیرینی دستاوردها و اقدامات دولت بیشتر بین مردم ملموس باشد.

وی با اشاره به انتخابات مجلس نمایندگان در چند ماه آینده افزود: توجه به ایجاد شور و نشاط از سوی رسانه‌ها در جامعه اهمیت ویژه‌ای دارد، با توجه به اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن از طریق رسانه‌ها به نظام مقدس جمهوری اسلامی است رسانه‌ها مانند گذشته در کنار انقلاب باشند تا این اتفاق به خوبی برگزار شود.

ویژه با تأکيد بر اینکه همه رسانه‌ها نکته کلیدی دارند، گفت:  یکی از ارکان دموکراسی در کنار قوا مطبوعات و رسانه‌ها هستند و می‌طلبد رسانه‌ها در کنار سه قوه به رسالت خود در راستای دموکراسی عمل کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ادامه داد: دشمن بدنبال سیاهنمایی نظام مقدس است پر پرداختن به برخی به موضوعات بار منفی دارد که امیدوارم رسانه‌ها به این امر توجه کنند و در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های که انجمن صنفی رسانه انجام گرفت مجوزهای دوره‌های کوتاه مدت دانشگاهی صادر شده است و بدنبال این هستیم که بزودی دانشگاه فرهنگ و هنر احیا کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مطرح کردن چند تقاضا از استاندار افزود: تقاضا می‌شود که اشتراک روزنامه‌ها در ادارات افزایش پیدا کند یکی از حداقل‌های است که به چرخه اقتصاد رسانه کمک کند؛  تسهیلات خبرنگاران افزایش پیدا کند، دادن سهیلات برای طرح مسکن ملی به رسانه‌ها، همچنین سهمیه‌ای برای جذب نیرو از خبرنگاران در ادارات در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha