درگیر جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای هستیم
کد خبر: 4161292
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴

درگیر جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای هستیم

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در فضای مجازی درگیر جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای هستیم، گفت: در چنین فضایی نیازمند کنترل جنگ روانی دشمن هستیم.

سیدعلی میراحمدیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فرمانده انتظامی استان سمنان، سیدعلی میراحمدی، جانشین فرمانده انتظامی استان، امروز، ۱۸  مردادماه در جلسه قرارگاه سایبری ضمن تبریک روز خبرنگار، گفت: در حوزه فضای مجازی درگیر جنگ تمام‌عیار رسانه‌ای هستیم که در این راستا در فضای رسانه‌ای و افکار عمومی نیازمند کنترل جنگ روانی دشمن هستیم.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی ناجی مردم نیست، اظهار کرد: پلیس با اشرافیت کامل بر این فضا، با افرادی که سعی در تشویش اذهان عمومی دارند، برابر قانون برخورد خواهد داشت.

میراحمدی با تأکید بر اینکه سواد رسانه‌ای به افراد کمک می‌کند بدون سوگیری شخصی و پیش‌داوری، مفاهیم را به درستی درک کنند متذکر شد: با ارتقای دانش در این زمینه به راحتی می‌توان اخبار صحیح را از اخبار نادرست تشخیص داد و درگیر جو رسانه‌ای ساختگی نشد.

این مقام ارشد انتظامی استان  با تأکید بر اینکه مجموعه انتظامی استان با افرادی که در فضای مجازی، خود را فعال رسانه‌ای و فرهنگی معرفی می‌کنند، ولی با انتشار اخبار جعلی و وارونه سعی در به انحراف کشیدن افکار عمومی را دارند، مقتدرانه برخورد می‌کند یادآور شد: خبرنگار دلسوز، صادق و امانت‌دار، صرفاً باید حرف مردم را بدون کم و کاستی به گوش دیگران برساند.

به گفته وی؛ بعضی از رسانه‌ها اخبار دریافتی از مردم را بدون هرگونه واکاوی، تفسیر به رأی می‌کنند و در ادامه با نشر ناآگاهانه آن در فضای مجازی باعث تشویش اذهان عمومی می‌شوند. آنان بدانند پلیس برابر قانون با اینگونه جرائم به شدت برخورد می‌کند.

میراحمدی با اشاره به اینکه افرادی که با غوغاسالاری رسانه‌ای سعی در فریب افکار عمومی جامعه و برهم زدن آرامش روانی مردم را دارند برخورد می‌شود، متذکر شد: پلیس با گسترش چتر اطلاعاتی و استفاده از تجهیزات هوشمند، تمامی اپلیکیشن‌ها و پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی را رصد و هرگونه فتنه‌انگیزی را که موجب کاهش امنیت روانی جامعه شود، در نطفه خفه خواهد کرد. 

جانشین فرمانده انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد: سامانه ۱۹۷ پل ارتباطی مردم با فراجا جهت ثبت نظرات، پیشنهادات، انتقادات و حتی شکایت‌های سازنده است و پلیس با اعتقاد بر این باور که مردم چشمان بیدار جامعه هستند، آماده همکاری و مشارکت با آنان در رسیدن به امنیت پایدار است.

انتهای پیام
captcha