رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش بی‌بدیلی دارند
کد خبر: 4161169
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش بی‌بدیلی دارند

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارند، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی باید در بستر اجتماع حل شود نباید امنیتی و نظامی شود؛ خیلی از جرائم اگر در بستر آسیب‌های اجتماعی پیگیری شود به جرائم منتهی نمی‌شود.

سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سردار سلمان امیری، فرمانده انتظامی استان همدان، امروز ۱۷ مرداد ماه همزمان با روز خبرنگار در نشست خبری خود، اظهار کرد: خبرنگاران، اصحاب رسانه و قلم؛ گوش شنوا، چشم بیدار و زبان گویای جامعه هستند.

وی افزود: خبرنگاران به عنوان سنگربان عرصه رسانه خط مقدم این حوزه حرف‌های مردم، مشکلات، آسیب‌های اجتماعی و جرایم را رصد می‌کنند و اعلام می‌کنند، با ظرافت قلم خود مسئولان، سازمان‌ها و نهادها را در جهت مطالبه مردم حرکت می‌دهند همچنین پل ارتباطی مردم و مسئولین هستند. جامعه ممکن است مطالباتی داشته باشد ولی نتواند بیان کند یا نحوه بیان را بلد نباشد خبرنگاران با تبحر، تخصص و مهارتی که دارند به جامعه دربیان مطالباتشان کمک کنند.  

امیری با اشاره به اینکه خبرنگاران نقش مهمی در هدایت افکار عمومی دارند، تصریح کرد: افکار عمومی امروز متاثر از فضای مجازی است؛ امروز جنگ دشمن در عرصه فضای مجازی است و یک موضوع کوچک را در جایی به قدری برجسته می‌کند که ایجاد نا امنی کند مثلا جایی ناهنجاری شکل بگیرد با تمام توان خود و سرمایه گذاری که انجام می‌دهد چنان برجسته می‌کند که گاهی ما در عرصه کار خود نیز فکر می‌کنیم کف جامعه را اشتباه می‌بینیم.

فرمانده انتظامی استان همدان ادامه داد: باید در تقابل با فضایی که دشمن آلوده کرده‌ و به نا حق هجمه‌های را در جهت پیشبرد اهدافش تعقیب می‌کند تلاش کنیم که این فضای مسمومی که دشمن ایجاد کرده از بین برود و بتوانیم واقعیات را به مردم منعکس کنیم.

امیری با اشاره به اینکه اصحاب رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بی‌بدیلی دارند، تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی باید در بستر اجتماع حل شود نباید امنیتی و نظامی شود؛ خیلی از جرائم اگر در بستر آسیب‌های اجتماعی پیگیری شود به جرائم منتهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران در بیان مطالبات از مسئولین نقش بسیار مهمی دارند؛ همچنین در حوزه ترافیک و تصادفات بسیار اثرگذار هستند زیرساختهای جاده‌ای هرچقدر درست باشد نمی‌شود حجم تصادفات را پایین آورد لذا با استفاده از رسانه و تبلیغات در جهت ارتقا فرهنگ رانندگی می‌شود که میزان تصادفات در سال کاهش یابد.  

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ سازی در جامعه خوب صورت بگیرد دیگر نیاز به حضور ماموران انتظامی در سطح جامعه نیست، تصریح کرد: با فرهنگ سازی مردم خود آگاه می‌شوند که نباید آزادی دیگران را در جامعه بگیرند؛ بدانند که توقف دوبله حق‌الناس است و خود رعایت کنند اکنون بخش بیشتر تماس‌های این مجموعه مربوط به همین موضوع است.

وی افزود: می‌توان با نوع انعکاس از وقایع که در حوزه رسانه صورت می‌گیرد و اعتمادی که مردم ما به قلم خبرنگاران دارند شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم، خیلی از خانواده‌ها بیدار می‌شوند و جوانانی که غفلت می‌کنند هوشیار می‌شوند و در حوزه مقابله با اعتیاد جوانان ما ناآگاه هستند و مهارت‌های اجتماعی از جمله نه گفتن را ندارند و باید آموزش ببینند.

امیری با اشاره به اینکه رسانه‌ها در افزایش صبر جامعه تاثیرگذار هستند ادامه داد: خانواده نقش اصیل و اثرگذاری در جامعه دارد و با همکاری رسانه باید برای استحکام آن تلاش کرد، جوانان ما که امروز با آسیب طلاقمواجه هستند، با صبر کمی که در زندگی دارند زندگی‌آنها به طلاق کشیده می‌شود و با هر طلاق در جامعه یک باری به امنیت تحمیل می‌شود.

فرمانده انتظامی استان همدان در پایان گفت: دشمن به دنبال این است که نقاط قوت کشور را به نقاط ضعف تبدیل کند، برجستگی‌های کشور را پاک کند و سیاه کند و به دنبال تشویش اذهان عمومی است و این هنر رسانه و خبرنگار است که به وضوح جامعه را هدایت کند و جامعه را از اشتباه دیداری و شنیداری اصلاح کند.

 

انتهای پیام
captcha