قرآن کریم بالاترین معجزه پیامبر(ص) از جنس قلم است
کد خبر: 4161111
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
نماینده ولی فقیه در همدان:

قرآن کریم بالاترین معجزه پیامبر(ص) از جنس قلم است

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی با بیان اینکه قلم از هر صحبتی ماندگار‌تر است، گفت: بالاترین معجزه پیامبر(ص) یعنی قرآن کریم از جنس قلم است.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز، ۱۷ مردادماه همزمان با روز خبرنگار در دیدار با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: اگر فضای رسانه‌ای دوران صدر اسلام و امام حسین(ع) را مورد بررسی قرار دهیم، ۷۰ هزار منبر و یا خبرنگار در تبلیغ حکومت معاویه نقش داشتند و علیه علی‌ بن‌ ابیطالب(ع) صحبت می‌کردند، نتیجه فعالیت این رسانه‌ها به جایی رسید که امام علی(ع) که روزی هزار رکعت نماز می‌خواند به‌عنوان فردی بی‌نماز در جامعه آن زمان معرفی شد.

وی افزود: اگر حضرت زینب(س) وارد کوفه و شام نمی‌شد و رسالت رسانه‌ای و خبرنگاری خود را انجام نمی‌داد و علیه حکومت یزید تبلیغ و روشنگری نمی‌کرد، یزید در تبلیغات رسانه‌ای خود پیروز شده بود، آنچه که پیروز ظاهری میدان عاشورا را تغییر داد رسانه بود، به‌طوری که تا اربعین امام حسین(ع) فضای جامعه به سمتی رفت که یزید این حرکت خود را انکار کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پیامبر(ص) بیان یکسانی با مسئول و صاحب قلم دارد، توضیح داد: پیامبر(ص) با همان لحنی با صاحبان قلم سخن می‌گویند که با حاکمان صحبت می‌کنند، همان تهدیدی را که برای حاکم جامعه دارند همان را نیز برای صاحب قلم دارند. همان خطری که برای حاکم و مسئول هست را با همان ادبیات و تهدید برای صاحب قلم هم بیان کرده‌اند. 

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قلم از هر صحبتی ماندگار‌تر است، گفت: لذا بالاترین معجزه پیامبر(ص) یعنی قرآن کریم از جنس قلم است. در روایتی از پیامبر(ص) آمده است که هر کس در جامعه مسئولیتی به عهده بگیرد در روز قیامت او را در غل و زنجیر می‌کنند مگر به عدالت رفتار کرده باشد که این موجب آزادی او می‌شود.

امام جمعه همدان ادامه داد: در این روایت آمده است: «يُؤتى بصاحِبِ القَلَمِ يَومَ القِيامَةِ في تابوتٍ مِن نارٍ يُقفَلُ علَيهِ بِأقفالٍ مِن نارٍ فَيُنظَرُ قَلَمُهُ فيما أجراهُ؛ فإن كانَ أجراهُ في طاعَةِ اللّه ِ و رِضوانِهِ فُكَّ عَنهُ التابوتُ، و إن كانَ أجراهُ في مَعصيَةِ اللّه ِ هَوَى التابوتُ سَبعينَ خَريفا؛ روز قيامت، صاحب قلم را در تابوتى از آتش كه بر آن قفل‌هايى آتشين زده شده است، مى‌آورند. پس مى‌نگرند كه قلمش را در چه راهى به كار برده است؛ اگر در راه طاعت و خشنودى خدا به كار انداخته باشد، تابوتش گشوده مى‌شود و اگر در راه معصيت خدا به كار گرفته باشد، تابوت سقوط مى‌كند.» اگر قلم متعهد به حقیقت و واقعیت باشد نجات‌دهنده است.

شعبانی هطاب به مدیرکل ارشاد همدان، بیان کرد: اهالی رسانه از افراد پرتلاش و مظلوم جامعه هستند، وضعیت مالی و بیمه خبرنگاری موضوعی است که باید به جد پیگیری شود و در سطح ملی حل شود، از مدیرکل ارشاد درخواست داریم مطالبات به حق خبرنگاران را پیگیری کند.

وی در پایان با اشاره‌ به مسئله انتخابات مجلس و تأکید به رسالت خبرنگاری در این زمینه یادآور شد: مشکلات اقتصادی و مالی در جامعه وجود دارد و قابل انکار نیست، اما انتخابات به تحقق مطالبات ملی کمک می‌کند، شناخت و فهم قانون برای یک نماینده مجلس بسیار پر اهمیت است و اهالی رسانه در صورت شناخت معرفی و حمایت کنند.

انتهای پیام
captcha