امنیت در مرز تمرچین پیرانشهر برای تردد زوار اربعین برقرار است
کد خبر: 4161110
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

امنیت در مرز تمرچین پیرانشهر برای تردد زوار اربعین برقرار است

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با اشاره به وجود امنیت در مرز تمرچین گفت: ۷۰ هزار زائر در سال گذشته از مرز تمرچین به عتبات عالیات عازم شدند که امسال نیز مرز تمرچین به‌‌عنوان یکی از مرزهای مهم کشور انتخاب شده که طبق پیش‌بینی‌ها امسال تعداد زائران ۵۰۰ هزار نفر خواهد بود.

محمد احمدی فرمانده مرزبانی آذربایجان غربیبه‌گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار محمد احمدی، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی، ۱۷ مرداد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: وضعیت ایده‌ال و امنی در مرزهای استان برقرار بوده و تمام تهدیدات رصد شده و مرزبانان برای دفاع از مرزها ایثارگرانه تلاش می‌کنند.

وی افزود: امنیت اتفاقی نبوده و نتیجه جانفشانی، ایثارگری و فداکاری نیروهای مرزبانی و خون پاک شهدا است و در جای جای خطه مرزی استان خون شهدای بسیاری ریخته شده است تا امنیت مطلوب در آذربایجان غربی برقرار باشد.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی ادامه داد: خبرنگاران وظیفه مهمی در عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به مردم دارند به‌ویژه در فضای مجازی که دشمنان برای گمراهی جوانان برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام داده‌اند.

وی با اشاره به وجود امنیت در مرز تمرچین تصریح کرد: ۷۰ هزار زائر در سال گذشته از مرز تمرچین به عتبات عالیات عازم شدند که امسال نیز مرز تمرچین به‌‌عنوان یکی از مرزهای مهم کشور انتخاب شده که طبق پیش‌بینی‌ها امسال تعداد زائران ۵۰۰ هزار نفر خواهد بود.

سردار احمدی گفت: با استفاده از تجربه میزبانی سال گذشته سعی می‌شود امسال نیز مدیریت خوبی در مرز تمرچین برای تردد زوار انجام شود و میزبان شایسته‌ای برای زائران باشیم.

وی با اشاره به آمار کشفیات سال جاری تصریح کرد: امسال میزان کشفیات در چهار ماهه امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و در این مدت هفت هزار و 362 راس احشام سبک و سنگین و هشت هزار و 32 ثوب لباس کشف شده است.

 

انتهای پیام
captcha