پیام تبریک مسئولان لرستان به‌مناسبت روز خبرنگار
کد خبر: 4161075
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶

پیام تبریک مسئولان لرستان به‌مناسبت روز خبرنگار

نماینده ولی‌ فقیه در لرستان، مدیرکل و معاون فرهنگی، مطبوعات و رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان در پیام‌هایی جداگانه فرارسیدن روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تبریک گفتند.

روز خبرنگاربه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد به‌مناسبت روز خبرنگار پیام تبریکی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«هفدهم مرداد، به‌عنوان روز خبرنگار یادآور مجاهدت عزیزانی است که در جایگاه رفیع خبرنگاری، رسالت خطیری را بر عهده داشته و با مدد از قلم‌های پاک و صادق و توانای خود، روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را به ارمغان می‌آورند.

خبرنگاران این سفیران صدیق و روشنگران عرصه اجتماعی و حافظان شفافیت، شغل شریف خود را با عشق و هنر درآمیخته و با سلاح سلامت نفس و قلم، در راه جستجوی حقیقت با صدق گفتار و عمل و با دشواری‌های فراوان تلاش می‌‏کنند، تا آگاهی درستی از واقعیت‌های اجتماع را به افکار عمومی هدیه کنند.

امسال، روز خبرنگار با ایام اسارت اسرای مظلوم کربلا، به‌عنوان مجاهدان عرصه تبلیغ، خون و جهاد و شهادت و آزادگی و مردانگی مقارن شده است، همان خصوصیاتی که باید از گفتار و قلم شما خبرنگاران گرامی موج بزند و این نهضت روشنگری و ایجاد شور و شعور شما خبرنگاران در میادین مختلف، خدمت به اسلام، انقلاب و میهن عزیز اسلامی است.

آنچه امروز از همه رسانه‌ها و از جمله خبرنگاران سخت‌کوش درخواست دارم این است که در گام دوم انقلاب، قلم و رسانه‌ باید برای رسیدن به قله اخلاق و معنویت، پیشرفت و عدالت اجتماعی و نفی تبعیض و توصیه‌های فراقانونی تلاش مضاعف داشته باشند، قطعاً تحول همراه با جهش استان و رسیدن به نقطه مطلوب که آرزوی دست‌یافتنی همه مردم ما است، با کمک همه اهل قلم و خبرنگاران بصیر و بینا میسر است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمامی شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان وطن و حرم و شهدای خبرنگار، به‌ویژه شهید محمود صارمی، که شجاعانه جهاد کردند و پرکشیدند، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران فرهیخته که با تعهد، وظیفه‌شناسی، دلسوزی، آگاهی‌بخشی و تراوش اندیشه و جاری‌سازی آن با قلم در جهت عینیت بخشیدن به اهداف بلند نظام اسلامی، تنویر افکار عمومی جامعه را رقم می‌زنند، تبریک عرض نموده و سلامتی و موفقیت فعالان حوزه رسانه را از خداوند منان درخواست می‌نمایم.»

پیام تبریک مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان نیز به همین مناسبت پیام تبریکی صادر کرد. متن پیام به این شرح است:

«روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبها است، برای پاسداشت مقام شامخ تمام انسان‌های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند. خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه هستند.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصحاب رسانه به‌ویژه محمود صارمی، این روز را به تمامی خبرنگاران، عکاسان خبری، اصحاب رسانه و مجموعه بزرگ مطبوعات و رسانه استان لرستان و نخبگانی که حیثیت و شرف خود را در گرو اطلاع‌رسانی دقیق به جامعه گذاشته‌اند و آن را با هیچ قیمتی معامله نمی‌کنند، تبریک گفته و توفیق روزافزون این دیده‌بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی را از خداوند بزرگ خواستارم.

امید است با استعانت و توکل به خداوند متعال در انجام رسالت آگاهی‌بخشی و شفاف‌سازی و ارتقا سطح فرهنگی جامعه موفق و مؤید باشید.»

پیام تبریک سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان

همچنین در متن پیام سیدفرهاد ناصری‌نیا، سرپرست اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان به‌مناسبت روز خبرنگار آمده است:

«17 مرداد روز خبرنگار فرصتی ارزشمند و گرانبهای است برای پاسداشت مقام شامخ تمامی انسان‌های فرهیخته که در راه روشنگری و آگاهی‌بخشی به جامعه جان خود را تقدیم انقلاب کردند، خبرنگاران به راستی تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه‌اند.

خبرنگاران پرچم رسالت بزرگ اطلاع‌رسانی را بر دوش گرفته و چراغ روشن راه جامعه خویش گشته‌اند و همواره برای رشد و پیشرفت جامعه تلاش می‌کنند.

رسالت شما خبرنگاران همچون رساندن پیام نهضت عاشورا به گوش جهانیان توسط حضرت زینب(س) است، چراکه کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود و چه رسالتی از این سنگین‌تر که پیام انقلاب و اسلام به جهانیان رسانده شود.

روز خبرنگار، روز حق‌گویی و حق‌جویی و روز پاسداشت قلم را به همه شما عزیزان، صاحبان اندیشه و قلم و آزادگان عرصه اطلاع‌رسانی تبریک گفته و برای همه مجاهدان این عرصه آرزوی سرافرازی و تداوم توفیق دارم.»

پیام تبریک معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان

اعظم روانشاد، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پیامی فرارسیدن 17 مرداد، روز گرامیداشت مقام خبرنگار را به تلاشگران و فرهیختگان این قشر تأثیرگذار جامعه تبریک گفت که متن پیام به شرح زیر است:

«17 مرداد سالروز گرامیداشت نام و یاد شهدای گرانقدر عرصه خبر و اطلاع‌رسانی شهیدان محمود صارمی و علیرضا حیدریان است، بدون‌ شک وجود گرانقدر این شهدا با سلامت نفس و قلمشان، اعتباری دوچندان به حرفه مقدس خبرنگاری بخشیده است.

این روز، روز خبرنگارانی است که همواره با سلاح قلم و با حفظ قداست و رسالت والای آن در جهت آگاهی‌بخشی و سلامت فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور عزیزمان کوشیده‌اند و به‌عنوان وجدان بیدار جامعه، چشم بینا و گوش شنوای مردم و همراه و همگام مسئولین در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

17 مرداد، مجالی است ارزنده برای تقدیر از زحمات و خدمات خبرنگاران و دست‌اندرکاران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی، این روز، روز اندیشه‌ورزانی است که به‌واسطه آگاهی و شناخت بیشتر از مسائل و ارتباط با اقشار مختلف مردم از یک‌سو و دستیابی آسان به مسئولین و تصمیم‌گیرندگان امور از سوی دیگر، تأثیر چشمگیری بر افکار عمومی و امور جامعه داشته و نقش مهمی در پیشرفت کشور ایفا می‌کنند. توفیقات روزافزون تمامی عزیزانی که در راه ایفای رسالت مهم آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی صادقانه، قدم برمی‌دارند، را از خداوند لوح و قلم، خواهانم.»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان 

سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان نیز در پیامی فرارسیدن 17 مرداد، روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت. در متن این پیام آمده است:

«هفدهم مردادماه هر سال، یادآور کوشش خستگی‌ناپذیر و فداکاری بارز کسانی است که رسالت همیشگی خود را آگاهی‌بخشی به جامعه و نورافکندن بر تاریک خانه جهل و تعصب تعریف کرده‌اند؛ آنان که با سلاح قلم و ثبت تصاویر، در راه اعتلای روزافزون جامعه و رشد و توسعه همه‌جانبه گام برمی‌دارند و در این مسیر دشوار و پر فراز و نشیب  شجاعانه راه می‌پیمایند.

بدون شک خبرنگاران به‌عنوان قاصدان امین و راویان صدیق جامعه با زبان گویای خود در عرصه اطلاع‌رسانی گام بر می‌دارند تا حقایق را آن‌گونه که پیامبران رسالتش را بر عهده داشتند به درستی و با شفافیت به مردم برسانند.

اینجانب به پاس رسالت قلم و پاسداشت جایگاه رفیع اهل رسانه و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید هم‌استانی محمود صارمی، فرارسیدن روز خبرنگار را به همه خبرنگاران، اصحاب رسانه، خانواده بزرگ مطبوعات و جامعه اطلاع‌رسانی استان تبریک عرض نموده، از همراهی، توجه و اهتمام ویژه اصحاب رسانه در انعکاس اخبار و اطلاع‌رسانی قدردانی می‌نمایم.

از درگاه ایزد منان سربلندی و موفقیت همه شما طلایه‌داران عرصه آگاهی، روشنگری و منادیان حقیقت را در راه اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی، در پرتو رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و براساس آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مسئلت می‌نمایم.»

انتهای پیام
captcha