مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد
کد خبر: 4161021
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با حضور اعضای خانه مطبوعات استان قم و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در دانشگاه قم برگزار شد.

مراسم بزرگداشت روز خبرنگاربه گزارش ایکنا از قم، مراسم بزرگداشت روز خبرنگار  با حضور اعضای خانه مطبوعات استان قم، شامگاه 16 مردادماه در محل یادمان شهدای گمنام دانشگاه قم برگزار شد.

در این مراسم شاهچراغی، استاندار قم، سقائیان‌نژاد، شهردار قم، محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم، عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهری حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم فخرالدین یوسف‌پور، مدیر خانه مطبوعات استان قم در سخنانی ضمن تبریک ۱۷ مردادماه، روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران استان قم تلاش‌های وافری در راستای اطلاع‌رسانی رویداد‌ها و مسائل مختلف خبری در طول سال دارند و این روز بهانه‌ای برای ارج نهادن به این زحمات و تلاش‌های این عزیزان است.

رونمایی از پوستر جشنواره مطبوعات استان قم

وی ادامه داد: مراسم روز خبرنگار امسال با حمایت دستگاه‌ها و نهادی مختلف از جمله استانداری، شهرداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شورای اسلامی شهر قم، حوزه هنری و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی استان قم برگزار شد و خوشبختانه امروز در استان قم شاهد وفاق و همدلی جامعه رسانه‌ای هستیم.

یوسف‌پور گفت: همزمان با روز خبرنگار سومین جشنواره مطبوعات استان قم نیز با رونمایی از پوستر جشنواره کار خود را آغاز می‌کند و به‌زودی فراخوان آن هم به اطلاع اعضای خانه مطبوعات استان قم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در طول سال جشنواره‌های رسانه‌ای مختلفی با مشارکت خانه مطبوعات و سایر نهاد‌ها برگزار می‌شود، اما جشنواره مطبوعات استان قم به‌صورت مستقل و با حمایت معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد که امیدواریم این جشنواره موجب ارتقای سطح کیفی تولیدات خبرنگاران و شناسایی ظرفیت و توانمندی آن شود.

ملت ایران پایبند دلبستگی‌های دینی خود هستند

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم نیز در این مراسم در سخنان کوتاهی با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا با هتک حرمت به مقدسات، ملت ایران را از ارزش‌های دینی و معنوی دور کنند، اما آنان این ملت را به درستی نشناخته‌اند و ملت ایران پایبند دلبستگی‌های دینی خود هستند.

وی ادامه داد: در دهه اول ماه محرم شاهد حضور گسترده عزاداران حسینی در مجالس سوگواری بودیم و امر نشان داد که ملت ایران برای زنده نگه داشتن مکتب حسینی همواره در میدان حضور دارند که البته در این بین رسانه‌ها نقش مهمی ایفا کردند.

استاندار قم با اشاره به جایگاه خبرنگاران در جامعه افزود: خبرنگاران و اهالی رسانه نقش مؤثر و بسزایی در تبیین ابعاد مختلف حوادث و رویداد‌های جامعه بر عهده دارند و امیدواریم با انعکاس خدمات و دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی در راستای امیدآفرینی به جامعه گام‌هایی برداشته شود.

شاهچراغی بیان کرد: تلاش کرده‌ایم تا در مجموعه استان قم وفاق و همدلی در بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کنیم و در این راستا از تمامی ظرفیت‌ها برای گره‌گشایی از کار مردم استفاده خواهیم کرد و تاکنون نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و کار‌هایی نیز بر زمین مانده است که باید انجام شود.

خبرنگاران با نگاهی بی‌طرف و آگاهانه رسالت خود را دنبال کنند

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم نیز در این مراسم در سخنانی با تبریک ۱۷ مرداد، روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران رسالت و وظیفه خطیری بر عهده دارند و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید نگاه خدایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی وظیفه‌ای پر اهمیت است، ادامه داد: خبرنگاران باید با نگاهی بی‌طرف، عالمانه و آگاهانه رسالت خود را دنبال کنند و پیگیر مطالبات مردمی و مشکلات آنان باشند و در جهت اعتلای سطح آگاهی جامعه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

یادآور می‌شود، رونمایی از پوستر سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های برخط استان قم نیز بخش دیگری از برنامه مراسم بزرگداشت روز خبرنگار بود. همچنین قرعه‌کشی کمک‌هزینه سفر مشهد مقدس و کربلای معلی نیز در بین خبرنگاران حاضر در این مراسم صورت گرفت و این هدایا به منتخبان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha