امکان صدور گذرنامه زیارتی با مدت اعتبار ۵ سال فراهم شد
کد خبر: 4160940
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی:

امکان صدور گذرنامه زیارتی با مدت اعتبار ۵ سال فراهم شد

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: صدور گذرنامه زیارتی با مدت اعتبار ۵ سال و با هزینه ۵۰۰ هزار ریال برای درخواست کنندگان فراهم شده است و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پلیس من اقدام کرده و گذرنانه خود را از طریق پست دریافت کنند.

سرهنگ حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ حسن شجاعی نسب، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی، امروز ۱۶ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) و ضمن گرامیداشت روز خبرنگار در خصوص عملکرد و خدمت رسانی پلیس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش ماموران انتظامی ۱۵ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است.

وی با بیان اینکه امروز در کشور، مردم شایسته بهترین خدمات هستند و در نظام ارزشی ما خدمت به مردم از بالاترین ارزشها ذکر شده است، گفت: نیروهای پلیس در سراسر کشور امنیت و آسایش خود را تقدیم امنیت و آرامش مردم عزیز می کنند و مجاهدانه در میدان ایستاده اند و سند ما در این رابطه تقدیم ۱۳۸ نفر شهید از ابتدای سال جاری تاکنون می باشد که در جای جای کشور اسلامی خون خود را تقدیم  امنیت مردم کرده‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و همچنین ۵۴۰ دستگاه خودرو در این رابطه توقیف شده که افزایش ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از ۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: در سال جاری بیش از ۴۷۰ هزار راننده متخلف اعمال قانون شدند و بیش از ۴ هزار ۵۸ دستگاه خودرو توقیف فیزیکی و ۹ هزار ۶۰۲ دستگاه خودرو توقیف سیستمی شده اند و همچنین یک هزار و ۶۱۱ موتورسیکلت در استان روانه پارکینگ شدند.

شجاعی نسب افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیون و ۶۵۸ هزارو ۲۴ تردد در جاده‌های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۶ درصدی داشته است لذا با توجه به افزایش ترددها؛ در موضوع تصادفات درون شهری کاهش ۶ درصدی و در جاده های استان کاهش ۱۳ درصدی آمار جانباختگان را شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بیش از ۱۱۴ هزار تماس فوریتی ۱۱۰ در این مدت برقرار شده است، تصریح کرد: ۶۲ هزار تماس‌ عملیاتی شده و ۳۶ هزار تماس نیاز به ارشاد و راهنمایی داشته است و تعداد۳۱ هزار نفر به یگان های انتظامی جهت دریافت خدمات مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال در حوزه خدماتی بیش از ۵ هزار و ۵۵۲ فقره گواهینامه صادر و ۱۵ هزار و ۶۲۸ خودرو نیز شماره گذاری شده و بیش از ۸ هزار و ۳۶۵ نفر به مراکز مشاوره در سطح استان مراجعه داشتند که ۷۸ درصد پرونده ها منجر به مصالحه شده است.

وی در خصوص جرایم سایبری در سطح استان یادآور شد: ۴۰ درصد این جرایم مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای، ۳۲ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز، ۱۲ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب می باشد.

شجاعی نسب بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شبانه روزی پلیس هزار و ۳۵۲ نفر سارق دستگیر  که در این رابطه ۸۷۸ فقره سرقت مهم و همچنین ۹۰۴ فقره سرقت خرد کشف شده است.

وی افزود: برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی این ماموریت با جدیت دنبال می‌شود و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی پروند های تشکیل شده در حوزه کالای قاچاق می باشد که در این رابطه هزار و ۱۲۴ خودرو توقیف شده که از این تعداد ۷۱۳ دستگاه خودروی شوتی بوده است.

شجاعی نسب با اشاره به اینکه در حوزه وظیفه عمومی قریب ۲ هزار پرونده معافیت تشکیل و هزار و ۳۰۲ نفر  نیز به مراکز آموزش جهت سربازی اعزام‌ شده‌اند، اظهار کرد: در حوزه صدور گذرنامه در ۴ ماهه سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ جلد گذرنامه عادی صادر و ۲ هزار  و ۱۳۹ درخواست صدور گذرنامه ویژه اربعین برای شهروندان ثبت شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: صدور گذرنامه زیارتی با مدت اعتبار ۵ سال و با هزینه ۵۰۰ هزار ریال برای درخواست کنندگان فراهم شده است و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پلیس من اقدام کرده و گذرنانه خود را از طریق پست دریافت کنند و یا با مراجعه حضوری به  واحدهای صدور گذرنامه در سطح استان درخواست خود را ارائه دهند و پلیس ظرف مدت ۳ تا ۵ روز گذرنامه  را دراختیار شهروندان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به این که متقاضیان سفر اربعین، اخذ گذرنامه خود را به روزهای پایانی موکول نکنند؛ از زائران درخواست کرد: به هیچ عنوان بدون گذرنامه و یا گذرنامه فاقد اعتبار و همچنین بدون گذرنامه ویژه اربعین به مرزها مراجعه نکنند چرا که بدون داشتن گذرنامه اجازه خروج از کشور داده نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha