دستاوردهای جهاددانشگاهی برای مردم تبیین شود
کد خبر: 4160692
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

دستاوردهای جهاددانشگاهی برای مردم تبیین شود

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان با اعلام آمادگی این مؤسسه برای معرفی و تبیین رسالت و خدمات جهاددانشگاهی با هدف امیدبخشی به مردم گفت: جهاددانشگاهی در لرستان منشأ خدمات ارزنده‌ای است که ضرورت دارد این خدمات همراه با آمار و ارقام برای مردم تبیین شود.

امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستانامیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان با گرامیداشت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی یکی از ارگان‌هایی است که از بطن نظام بلند شد و این نهاد مقدس به‌عنوان مولود انقلاب تاکنون منشأ خدمات ارزنده‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه جهاد‌دانشگاهی پدیده مبارکی در عرصه علم و عمل بود که توانست تئوری‌های خشک دانشگاهی را در زمینه سلول‌های بنیادی، فناوری نانو و زیست فناوری در جامعه عملیاتی کند، ادامه داد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک سازمان فرهنگی و پژوهشی توانسته است در زمینه ایجاد ارتباط بین مراکز علمی و نیازهای جامعه موفق عمل کند که پژوهشکده رویان یکی از مهمترین دستاوردهای این نهاد انقلابی است.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای لرستان به موفقیت‌های جهاددانشگاهی در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان و دوره‌های کوتاه‌مدت کاربردی و همچنین تجاری‌سازی اختراعات و اکتشافات اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های نظام سلطه این است که ملت‌ها و جوامع دیگر را به این باور برساند که نمی‌توانند روی پای خود بایستند و توانایی اداره خود را ندارند و این در حالی‌ است که جهاددانشگاهی توانسته است با استفاده‌ از نیروهای جوان، توانمند، جهادگر و انقلابی به شعار  «ما می‌توانیم» جامه عمل بپوشاند.

امیری با اشاره به اینکه مؤسسه جهاد تبیین و سوادرسانه‌ای در لرستان این ظرفیت را دارد که دستاوردهای جهاددانشگاهی و سایر مراکز علمی را به جامعه معرفی کند، افزود: بسیاری از مردم از دستاوردها و خدمات ارزنده مولودهای فرهنگی و پژوهشی انقلاب اطلاع لازم را ندارند که می‌طلبد در این زمینه جهاد تبیین داشته باشیم. در استان لرستان جهاددانشگاهی خدمات ارزنده‌ای در بحث درمان ناباروری، کشت گیاهان دارویی، شرکت‌های دانش‌بنیان، تربیت دانشجو و ... داشته است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی و مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای می‌توانند با مشارکت هم خدمات ارزنده مراکز علمی و پژوهشی و دستاوردهای جهاددانشگاهی را با ارائه آمار و ارقام در قالب فیلم، کلیپ، سیمنار، کارگاه، همایش، جشنواره و سخنرانی برای مردم تبیین کنند.

این مدرس دانشگاه از خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا از زیرمجموعه‌های جهاددانشگاهی به‌عنوان قابل اعتمادترین رسانه‌های کشور یاد کرد که با تحلیل‌های به‌روز و به موقع و انعکاس اخبار راه‌گشای خیلی از مشکلات هستند.

امیری در پایان گفت: از مجموعه جهاددانشگاهی استان لرستان صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم و ۱۶ مرداد را به همه جهادگران دانشگاهی به‌ویژه جهادگران دانشگاهی در استان لرستان تبریک عرض می‌کنم‌.

انتهای پیام
captcha