رعایت تقوا برای خبرنگاران وظیفه‌ای مهم است
کد خبر: 4160367
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

رعایت تقوا برای خبرنگاران وظیفه‌ای مهم است

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه تقوا مهم‌ترین مسئله‌ برای هر فرد است و توجه به تقوا برای خبرنگاران وظیفه‌ای مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: یک خبرنگار باید در نوشتار و اندیشه‌اش مراقبت کند و قلمش منصفانه باشد.

امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز 14 مردادماه، در دیدار با جامعه خبری ملایر همزمان با هفته خبرنگار، اظهار کرد: بشر ذاتاً بدو خلقت کار خبرنگاری را به صورت غیر رسمی انجام می‌داده است، در واقعه کربلا چیزی با عنوان خبرنگاری نیست اما بزرگ‌ترین اتفاق کربلا خبرنگاری است و اگر خبرنگاری از کربلا حذف شود، هیچ چیز از این واقعه باقی نمی‌ماند، تداوم قیام، جان فشانی و‌ گذشت در واقعه کربلا فقط در ارسال پیام توسط حضرت زینب(س) نتیجه می‌دهد.

وی خطاب به خبرنگاران افزود: زبان شما قلم شما است و باید مراقب زبان و کارتان باشید هر کسی در هر جایگاه و لباسی خدمت می‌کند باید مراقب باشد، یک کلمه می‌تواند سرنوشت یا جامعه و یا یک فرد را تغییر دهد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه تقوا مهم‌ترین مسئله‌ برای هر فرد است و توجه به تقوا برای خبرنگاران وظیفه‌ای مهم به شمار می‌رود، تصریح کرد: اولین وظیفه یک خبرنگار مانند کابل خودنگهدار این است که باید در نوشتار و اندیشه‌اش مراقبت کند و قلمش منصفانه باشد.

ارزنده اضافه کرد: یک خبرنگار نباید به صورت افراطی طرفدار جناح سیاسی خاصی باشد، نشریات به هر حال وابسته به یک جناح هستند اما یک خبرنگار باید در رساندن خبری به روشی عمل کند که وجدانش راحت باشد و اگر به این سمت و سو حرکت کرد آن موقع کارش پر از خیر و برکات برای مردم و جامعه است.

ارزنده خبرنگاری را تخصصی بسیار مهم و فنی دانست و تصریح کرد: امروز با پیشرفت تکنولوژی خبرنگاری نیز با این روش پیش می‌رود.

وی ضمن تقدیر از خبرنگاران ملایر جامعه خبری این شهرستان را بی‌حاشیه و موفق دانست و تصریح کرد: برخی افراد بصورت حساب نشده اخباری را منتشر می‌کنند و به نام مطالبه گری و از باب دوستی مسائلی می‌گویند که باعث ایجاد اختلاف و ضزبه زدن به روحیات دیگران می‌شود.

فرشاد کشاورزیان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر نیز در ادامه با اشاره به سبقه فرهنگی ملایر در حوزه‌های مختلف، گفت: کار خبرنگار مانند حرکت بر لبه شمشیر است و از هر طرف که سقوط کند تبعاتی برای فرد و جامعه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران وظایف سخت و سنگینی دارند و هر آن ممکن است عواطف جامعه با یک خبر تحت تاثیر قرار گیرد تصریح کرد: امانت داری یکی از مهمترین شاخصه های کار خبرنگاری است و این ویژگی در خبرنگاران شهرستان ملایر وجود دارد.

کشاورزیان سیاست مداری را یکی از ویژگی‌های مهم یک خبرنگار خواند و گفت: خبرنگار باید از سیاست کاری خاصی برخوردار باشد که هر خبری را چه موقع منتشر کند بنابراین کار خبری از این جهت کار سختی است.

وی اضافه کرد: همزمان با هفته خبرنگاران برنامه‌های خوبی برای خبرنگاران ملایر در نظر گرفته شده است و تا کنون در زمینه بیمه خبرنگاران یا پرداخت تسهیلات اقداماتی انجام شده و تلاش می‌کنیم این حمایت‌ها بیشتر و تداوم داشته باشد، افزود: تهیه کاغذ نشریات به صورت آزاد را یکی از مشکلات رسانه‌های مکتوب است.

وی اضافه کرد: با وجود همه این کاستی‌ها، اخبار به موقع و بصورت کاملا درست در شهرستان منتقل می‌شود و باید قدر خبرنگاران را بیشتر بدانیم.

در ادامه معصومه موسوی، مسئول نمایندگی خانه مطبوعات استان همدان در شهرستان ملایر نیز ضمن تبریک هفته خبرنگار و تقارن آن با ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین(ع) گفت: خبرنگاران امروز با تأسی از حضرت زینب کبری(س) در امتداد مسیر و مکتب کربلا قطعا ادامه دهنده راه امام حسین(ع) و بانوی کربلا در رسالت خبری خود هستند.

وی با گریزی به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای توجه به موضوع مهم جهاد تبیین و امید آفرینی در سطوح مختلف جامعه تصریح کرد: بی شک خبرنگاران ولایی این کشور، استان و شهرستان ملایر در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در این مسیر حرکت می‌کنند.

موسوی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعه رسانه‌ای شهرستان ملایر ابراز کرد: خبرنگاران این شهرستان قطعاً راستای وظیفه خطیر خود بدون حاشیه در راستای اعتلا و پیشرفت این شهرستان عمل کرده و امیدواریم مسئولان نیز همکاری بیشتری با رسانه‌ها داشته و پیگیر مشکلات آنها باشند.

 وی بیان کرد: خبرنگاران چشم بینای جامعه و واسطه بین مردم و مسئولان بوده و در راستای رفع مشکلات مردم قلم می‌زنند، هفته خبرنگار فرصتی است تا مشکلات این قشر زحمتکش نیز دیده و گوشه ای از مشکلات آنها حل شود.

گفتنی است، جامعه‌ رسانه‌ای شهرستان ملایر امروز به همراه جمعی از مسئولان شهرستان در گلزار شهدای شمس آباد ملایر با نثار گل به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کردند.

انتهای پیام
captcha