جهاددانشگاهی در جذب نخبگان نقش‌آفرینی کند
کد خبر: 4160138
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

جهاددانشگاهی در جذب نخبگان نقش‌آفرینی کند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، بر لزوم نقش‌آفرینی این نهاد در جذب دانشجویان و افراد نخبه تأکید کرد.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 13 مردادماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به افرادی که به قرآن هتک حرمت می‌کنند و قرآن آتش می‌زنند گفت: آنها می‌دانند که قرآن چقدر در روح انسان‌ها سازنده و چقدر تربیت کننده است به همین دلیل از آن می‌هراسند و دست به چنین اقدامات نابخردانه‌ای می‌زنند.

وی با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ما در مسیر تکامل قرار گیریم، افزود: دشمن می‌خواهد ما را عقب نگه دارد اما با این اقدامات باید تلاش کنیم تا قرآن را بیشتر از هر زمان دیگری در ابعاد مختلف زندگی خود وارد کرده و از فرامین آن استفاده کنیم.

ناصری با اشاره به آیاتی از سوره انفال عنوان کرد: در آیاتی از این سوره، به پرهیز مسلمانان از خیانت به خدا و پیامبرش تأکید شده و کسی که قرآن را آتش می‌زند، قطعاً خیانت می‌کند از سوی دیگر نخواندن قرآن و عمل نکردن به آن یا سوء استفاده و تحریف قرآن نیز خائن به خدا است و کسی که سخن پیامبر را تحریف می‌کند، به پیامبر خود خیانت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از خیانت به امانات خدا و پیامبر نیز پرهیز کنیم، اظهار کرد: دین، قرآن، فرزند، سلامتی، ائمه اطهار(ع)، همه و همه امانت هستند و خدا در قرآن بر پرهیز از خیانت به این امانات تأکید کرده است.

ناصری با تأکید بر اینکه فرزندان نیز امانت هستند، ادامه داد: اینکه معلمی ذهن دانش آموز خود را منحرف و از خدا دور کند، یا اگر پدر و مادری فرزند خود را درست تربیت نکند یا او را رها کند، به امانت الهی خیانت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز نهضت امام حسین(ع) و این انقلاب اسلامی در دست ما امانت است، افزود: اگر در مسیر این نهضت و انقلاب حرکت نکنیم، خیانت کرده‌ایم.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مردم یزد در ماه محرم محافل و مراسم بسیار خوبی برگزار کردند و همه در این مسیر همراهی و همکاری کردند، اظهار کرد: عده ای می‌خواستند، چهره امام حسین(ع) را کمرنگ کنند و از چند ماه پیش نیز این اقدام خود را آغاز کردند اما به هدف خود نرسیدند زیرا مردم در مسیر امام حسین(ع) حرکت کردند و حاضر نشدند به آرمان‌های سیدالشهدا خیانت کنند و بهتر از هر زمان دیگری در مراسم حضور یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی بر لزوم نقش‌آفرینی این نهاد در جذب دانشجویان و افراد نخبه تأکید کرد.

ناصری همچنین روز خبرنگار را تبریک گفت و بیان کرد: خبرنگاری مسئله مهمی است و تبیین درست واقعیات، برملا کردن دروغ‌های دشمن همه از نقش‌های مهم خبرنگاران است.

انتهای پیام
captcha