خبرنگاران حقایق را در اختیار مردم قرار دهند
کد خبر: 4160125
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸

خبرنگاران حقایق را در اختیار مردم قرار دهند

امام‌جمعه ارومیه گفت: از جمله وظیفه‌های مهم خبرنگاران این است که آنها حقایق را در اختیار مردم قرار دهند ولی باید توجه داشته باشند که هر خبری هم قابل انتشار نیست.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده‌ ولی فقیه در آذربایجان‌غربی‌ و امام‌جمعه ارومیه ۱۳ مرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با گرامیداشت روز خبرنگار، وظیفه این قشر را بسیار مهم ارزیابی و اظهار کرد: ارتقای امید و کاهش اضطراب جامعه از جمله مهمترین وظایف اصحاب رسانه در دنیای امروز است.

وی افزود: از جمله وظیفه‌های مهم خبرنگاران این است که آنها، حقایق را در اختیار مردم قرار دهند ولی باید توجه داشته باشند که هر خبری هم قابل انتشار نیست.

امام‌جمعه ارومیه با قدردانی از نقش خبرنگاران در آگاه‌سازی مردم به ویژه در دوران دفاع مقدس اضافه کرد: اصحاب رسانه در آن ایام در راستای آگاه‌سازی مردم، شهید و جانبازهای زیادی تقدیم کردند.

وی اظهار کرد: در دنیای امروز رسانه و خبر توسط استکبار جهانی به عنوان ابزار مدیریت افکار عمومی استفاده می شود که باید در مقابل هجمه‌های آنان در این حوزه ایستاد و این امر مسئولیت خبرنگاران را بیشتر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی‌ ادامه داد: متاسفانه خبرنگارانی هستند که با تحلیل‌های ناصحیح و اخباز غیرواقع در راستای منافع استکبار جهانی خبرررسانی می کنند که این امر یک نوع ظلم به شمار می رود.

وی در بخش دیگری با اشاره به در پیش رو بودن ۲ برنامه مهم در حوزه قرآن و عترت در آذربایجان غربی گفت: برگزاری کنفرانس منطقه‌ای وحدت اسلامی و مسابقات دانشجویی قرآن و عترت این ۲ برنامه است که می‌تواند زمینه‌ساز برکات زیاد برای استان ما باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی همچنین با بیان اینکه در ایام عزای حسینی در آذربایجان غربی شور بسیار زیادی را شاهد بودیم، افزود: این عزاداری ها در مسیر حق و حقیقت و راه پربرکت امام حسین‌(ع) است که روز به روز بر شکوه آن افزوده می‌شود.

امام‌‌جمعه ارومیه همچنین با اشاره به گرمای بیش از حد هوا در کشور، لزوم صرفه جویی در آب و برق را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: امیدواریم با صرفه جویی در مصرف و اهتمام ویژه مسوولان در تامین منابع، مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

انتهای پیام
captcha