هنر خبرنگار متعهد بیان حقایق است
کد خبر: 4160110
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

هنر خبرنگار متعهد بیان حقایق است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با گرامی‌داشت روز خبرنگار گفت: زیبایی قلم و هنر خبرنگار متعهد بیان حقایق و عدالت‌خواهی است.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان، امروز، ۱۳ مرداد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد با دعوت همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بارها انسان را دعوت به تقوای الهی کرده است.

وی با بیان اینکه در روایات می‌خوانیم حتی با نیمی از یک دانه خرما هم انسان می‌تواند برای روز قیامت عمل خیر و صالحی را بفرستد، خاطرنشان کرد: انسان حتی می‌تواند با سخنان خوب دل‌هایی را شاد کند تا در قیامت وقتی خداوند به انسان می‌فرماید ما به تو چشم و گوش دادیم؛ شرمنده نباشد.

شاهرخی با بیان اینکه در آیه ۷۶ سوره آل‌عمران آمده است که خداوند متقین را برای همیشه و دائم دوست دارد و این محبت خداوند دارای آثار فراوانی است، گفت: در روز پنجم مرداد نخستین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار و امروز قریب به ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه در کشور برقرار است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نماز جمعه عظمت و شکوه سیاسی و اجتماعی اسلام را به نمایش گذاشته و امید را در دل دوست‌داران به اسلام زنده می‌کند، افزود: شکوه نماز جمعه سبب می‌شود مردم جهان به جمهوری اسلامی ایران دلبستگی پیدا کنند کمااینکه نماز جمعه کانون وحدت و محلی برای بیان معارف اهل‌بیت است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با یادآوری اینکه نماز جمعه سد محکمی در برابر توطئه‌های دشمنان، تبیین کننده مواصع امامین انقلاب اسلامی ایران و به هیچ حزب و گروهی تعلق ندارد، ادامه داد: پایگاه‌های نماز جمعه اهداف دشمنان را ناکام گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی از روز ۱۶ مرداد پیش ثبت‌نام نمایندگی مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود، افزود: تشکیل مجلس شورای اسلامی که نمایندگان آن از تعهد، دانایی و توانایی برخوردار باشند می‌تواند به رشد اقتصادی و استکبارستیزی در تقابل با نظام سلطه را به ارمغان می‌آورد.

شاهرخی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از سه رکن نظام جمهوری اسلامی ایران است و مردمانی که نمایندگان توانا، کاردان و متعهد را انتخاب کرده‌اند به پیشرفت رسیده‌اند، تصریح کرد: کسانی که نمی‌توانند وظایف نمایندگی مجلس شورای اسلامی را انجام دهند، به خاطر خدا ثبت‌نام نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تبریک روز خبرنگار و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید صارمی، این قشر را پیشروان جبهه آگاهی و چشمان گویای مردم دانست و گفت: زیبایی قلم و هنر خبرنگاران متعهد در بیان حق، حقیقت و عدالت‌خواهی است.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید حجمی و روز شهدای مدافعان حرم، گفت: آمریکا می‌خواست خاورمیانه جدیدی تشکیل دهد که با جان‌فشانی مدافعان حرم توطئه‌های آنان نقش بر آب شد کمااینکه لرستان نیز در این راه شهدایی را تقدیم کرده است.

وی با تقدیر از عملکرد دستگاه‌های امنیتی در دستگیری تروریست‌ها، کشف ۴۳ بمب و چندین خانه تیمی تروریستی، گفت: محل استقرار این تروریست‌ها آلمان و هلند است این در حالی است که این دو کشور شعار حمایت از حقوق بشر را سر می‌دهند ولی تروریست تربیت می‌کنند.

شاهرخی با اشاره به اتفاق رخ داده در شیراز بر ضرورت برخود قاطع و بازدارنده با این هتاکی تأکید کرد و گفت: از استاندار لرستان که با ورود خود در چند مورد مانع جذب بدون ضابطه برخی افراد شدند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام
captcha