جامعه خبری در نشر خبرها تقوای الهی را در نظر داشته باشند
کد خبر: 4160109
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

جامعه خبری در نشر خبرها تقوای الهی را در نظر داشته باشند

امام جمعه ملایر گفت: جامعه خبری باید در نشر خبرها با در نظر گرفتن تقوای الهی اخبار را صحیح به گوش عموم مردم برساند و نقدهای منصفانه با رعایت تقوا مد نظر باشد که قطعا چیزی که عاید جامعه می‌شود خیرات و برکات و اصلاح جامعه است.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر،به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، ظهر امروز 13 مردادماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه ملایر ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار کرد: کسانی که در مقابل امام حسین(ع) در کربلا صف کشیده بودند شکم‌هایشان از حرام پر شده بود و همین حرام‌ها باعث شد سخنان اباعبدالله الحسین(ع) در آنها اثری نداشت.
وی افزود: حرام باعث می‌شود که انسان به سمت گناه برود و اندیشه حرام نمی‌تواند فکر درست، فکر عبادت و بندگی و دفاع از حق داشته باشد. باید مراقب باشیم که منصب، مقام، ثروت و پول ما را از دفاع از حق دور نکند، برخی قطع رحم‌ها، گناهان، جرم و جنایت‌ها و خیانت‌ها به خاطر دلبستگی به دنیا و ثروت است، باید حواسمان باشد که به دنیا دلبسته نشویم.
خطیب جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنانش با گریزی به شکل‌گیری جبهه مقاومت در دهه‌های گذشته، افزود: این یکی از الطاف خدا بود که جبهه مقاومت به رهبری ایران در منطقه تشکیل شد تا بتواند در مقابل کسانی که می‌خواستند جلوی رشد اسلام را بگیرند بایستند.
وی اضافه کرد: در واقع این جبهه در منطقه غرب آسیا همه نقشه‌های دشمن و گروه‌های تکفیری و داعش را نقش بر آب کرد و جوانان غیرتمند و جان بر کف موفق شدند داعش و دیگر اعضای تکفیری را کنار بزنند و به همه جهانیان بفهمانند که اسلام ناب محمدی در مقابل ظلم و ستم خواهد ایستاد.
ارزنده با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص شهدای مدافع حرم این شهدا را انسان‌هایی عجیب در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: شهدای مدافع حرم مرزهای جغرافیایی را درنوردیدند و با تأسی از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) در دفاع از حرم آل الله جان خود را فدا و باعث عزت اسلام و مسلمانان شدند، هفته آینده روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم است که ملایر نیز تعداد زیادی مدافع حرم داشته و دو شهید مدافع حرم نیز تقدیم اسلام کرده است.
امام جمعه ملایر همچنین به 17 مرداد ماه روز خبرنگار اشاره و ضمن تبریک این روز به جامعه خبری شهرستان ملایر، افزود: یکی از کارهای اثرگذار در جامعه شغل خبرنگاری است و اهمیت این کار به قدری است که با انتشار یک خبر مثبت و بر عکس آن می‌توان باعث ایجاد امید و یا یاس و نا امیدی در سطح جامعه شد.
وی خطاب به خبرنگاران فارغ از هر جناح سیاسی، حزبی و گروهی،  تأکيد کرد: جامعه خبری باید در نشر خبرها با در نظر گرفتن تقوای الهی اخبار را صحیح به گوش عموم مردم برساند و نقدهای منصفانه با رعایت تقوا مد نظر باشد که قطعا چیزی که عاید جامعه می‌شود خیرات و برکات و اصلاح جامعه است.
خطیب جمعه ملایر ضمن تقدیر از حضور گسترده مردم در مجالس عزاری امام حسین(ع) در دهه اول محرم و ادامه آن تا پایان ماه صفر از رصد اطلاعاتی نیروهای گمنام امام زمان(عج) و نیروهای امنیتی سپاه و فراجا در شناسایی گروه‌های تروریستی که قصد نا امنی و به خاک و خون کشیدن عزارادان حسینی را در نقاط مختلف کشور در عزاداری‌ها داشتند تقدیر کرد و گفت: در سایه تلاش‌های بی‌وقفه این نیروها امروز مردم ما در آسایش و امنیت توانستند در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) حضور داشته باشند.
 
انتهای پیام
captcha