دو موکب اربعین حسینی در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4159942
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴

دو موکب اربعین حسینی در منطقه آزاد ماکو راه‌اندازی می‌شود

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی گفت: در منطقه آزاد ماکو ۲ موکب در مرز بازرگان و یک موکب در پلدشت راه‌اندازی می‌شود.

جلسه هماهنگی اعضای ستاد مرکزی اربعین آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان منطقه آزاد ماکو،‌ جلسه هماهنگی اعضای ستاد مرکزی اربعین آذربایجان غربی با حضور جانشین رئیس ستاد اربعین استان، معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی،‌ مدیرعامل سازمان،‌ فرمانداران شهرستان‌های ماکو و پلدشت و اعضای موکب‌های اربعین در سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با اشاره به رویکرد سازمان منطقه آزاد نسبت به ارزش‌های دینی و آیینی، بر لزوم برنامه‌ریزی دقیق، فراهم کردن امکانات و تمهیدات لازم جهت برگزاری مطلوب پیاده روی اربعین تأکید کرد.

وی با اشاره به امنیت موجود در کشورمان که مسیر تردد زائران کشورهای همسایه به کربلاست افزود:  منطقه آزاد ماکو به عنوان مسیر زائران کربلا از کشورهای های ترکیه،‌ گرجستان،‌ ارمنستان وآذربایجان قرار گرفته که این امنیت حاصل خون شهدا،  همدلی مردم منطقه و تلاش نهادهای امنیتی می باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه‌ریزی برای عدم تداخل برنامه‌ها و موکب‌ها و تسهیل رفت و آمد زوار در مرزهای ورودی و خروجی را پراهمیت ارزیابی و بر لزوم ارائه خدمات هر چه بیشتر به زائران تأکید کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات آذربایجان‌غربی نیز گفت: امسال تعداد ۹۵ درخواست مجوز برپایی موکب داریم  که از ۹۵ مورد به این ساعت ۳۶ موکب مورد تایید تهران قرار گرفته است.

سیدحسن حسینی افزود: در منطقه آزاد ماکو ۲ موکب در مرز بازرگان و یک موکب در پلدشت راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ هیأت‌های مذهبی، شرکت‌ها، دستگاه‌ها و عموم مردم که تمایل به برپایی موکب دارند، می توانند با حضور در ستاد و پر کردن فرم مربوطه در کمتر از یک روز مجوز برپایی موکب دریافت کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: این استان ظرفیت مناسبی برای تردد، استقبال و میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.

یحیی حسین‌خانی با بیان اینکه در سال‌های‌ گذشته برادران اهل تسنن و اقلیت‌ها نیز برای زائران اربعین ایستگاه زده بودند و عزاداری می‌کردند افزود: برای زائرینی که از کشورهای دیگر پا به کشور ما خواهند گذاشت باید حتما برنامه داشته باشیم

وی با تاکید به اینکه تامین امنیت و سلامت زائران بسیار مهم است، افزود: ظرفیت‌های این استان و مرزهای آن می‌تواند در ایام اربعین، نقش موثری در تردد زائران ایفا کنند لذا باید برای ارائه سوخت مناسبت و خدمات دیگر به مسافران اربعین برنامه‌ریزی منسجم کرد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در مرزهایی که زائران تردد می‌کنند نیاز است زیرساخت‌های لازم تقویت شده و پیگیری‌ها برای ارائه خدمات مطلوب انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha