برپایی ۲۱۸ موکب از استان قم همزمان با اربعین در ایران و عراق
کد خبر: 4159862
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷

برپایی ۲۱۸ موکب از استان قم همزمان با اربعین در ایران و عراق

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: امسال تاکنون ۲۱۸ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران در قم، مرز مهران و کشور عراق ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد مواکب به ۲۳۰ موکب نیز برسد.

ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم در جلسه ستاد اربعین استان قم که ظهر امروز، ۱۱ مردادماه در سالن جلسات حضرت زینب(س) با حضور مسئولان و دبیران کمیته‌های این ستاد برگزار شد، با بیان اینکه اربعین حسینی برای قم رنگ و بوی متفاوتی از کشور دارد، گفت: استان قم از ۳۱ مردادماه جاری آمادگی میزبانی از زائران اربعین حسینی را دارد.

وی ادامه داد: امسال تاکنون ۲۱۸ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران در قم، مرز مهران و کشور عراق ثبت‌نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تعداد مواکب به ۲۳۰ موکب نیز برسد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استاندار قم با اشاره به اینکه ۱۸ کمیته ستاد اربعین نظیر کمیته‌های ملی در استان قم فعال است، افزود: یک کمیته مردمی نیز در استان قم داریم که تجمیع اراده‌ها و کمک‌های مردمی برای ارائه خدمات به زائرانی که در قم حاضر می‌شوند را انجام خواهد داد.

معاون استاندار قم بیان کرد: همچون سال گذشته مسجد مقدس جمکران میزبان زائران خواهد بود و امسال مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، بقاع متبرکه امامزادگان و منازل نیز برای خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به زائران تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: برای دریافت آمار مشخص، رصد در کشور عراق و تأمین امنیت زائران و استفاده از خدمات بیمه‌ای زائران، از همه زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) خواستاریم تا در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

مقیمی تصریح کرد: همه ظرفیت حمل و نقل استان قم برای عزیمت زائران تا مرزها در ایام اربعین، فعال است و زائران با مراجعه حضوری به پایانه‌ مسافربری استان می‌توانند برای سفر خود اقدام کنند؛ به مردم توصیه می‌کنیم تا حد امکان این سفر زیارتی خود را به روزهای نزدیک اربعین نگذارند.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم با کشور عراق که صورت گرفته، امسال در ایام اربعین مرز چذابه برای ورود زائران اتباع به کشور عراق در نظر گرفته شده است.

معاون استاندار قم با بیان اینکه قم امسال معین ستاد اربعین استان کرمانشاه است، گفت: خدمات شهرداری و عمرانی استان به‌منظور خدمت‌رسانی به زائران مراسم اربعین حسینی، از الان در استان کرمانشاه شروع شده است.

وی یادآور شد: مراسم پیاده‌روی بلوار پیامبر اعظم (ص) در شب و روز اربعین سیدالشهداء (ع) همچون سال‌های گذشته با حضور مردم قم و شهرهای اطراف برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha