۱۰۰ موکب البرزی در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر می‌شوند
کد خبر: 4159832
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴

۱۰۰ موکب البرزی در مسیر پیاده‌روی اربعین مستقر می‌شوند

مدیرحج و زیارت البرز با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ موکب از استان در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی مستقر شوند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد اربعین استان مقرر شده در هر موکب یک ایستگاه امداد گمشدگان دایر شود.

موکب اربعینمحمدحسن سامعی، مدیرحج و زیارت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود ۱۰۰ موکب از استان در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی مستقر شوند، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد اربعین استان مقرر شده در هر موکب یک ایستگاه امداد گمشدگان دایر شود.

وی تصریح کرد: ایستگاه امداد گمشدگان با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان راه‌اندازی می‌شود که در این ایستگاه‌ها کارگزاران حج و زیارت و افراد آموزش دیده مستقر می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه نام‌نویسی زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح از سوم مرداد ماه آغاز شده است، اظهار کرد: اعزام زائران از ۲۷ مرداد ماه (اول ماه صفر) آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی باید برای اعزام نام نویسی کرده و مرزهای خروجی را انتخاب کنند، گفت: پذیرش زائران در مرزها بسته به نام‌نویسی و ظرفیت مرزها انجام می‌شود که در صورت تکمیل مرزها باید مرزها یا تاریخ خروج را تغییر دهند.

سامعی در ادامه با بیان اینکه گذرنامه زائران اربعین حداقل ۶ ماه اعتبار باید داشته باشد، توصیه کرد: زائرانی که قصد عزیمت به‌ صورت گروهی را دارند به‌صورت گروهی نام‌نویسی کنند که در این صورت باید یک نفر به‌عنوان سرگروه معرفی شود زیرا ‌نام‌نویسی گروهی در اطلاع‌رسانی هم‌گروهی‌ها و امور گمشدگان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیر حج و زیارت استان البرز توضیح داد: با توجه به سیل مشتاقان زیارت اربعین حسینی و با توجه به محدودیت‌های موجود و به‌منظور امکان بهره‌مندی سایر زائرین از این فرصت ارزشمند، بهتر است زائران برنامه برگشت خود را حداکثر طی یک هفته از تاریخ اعزام تعیین و برنامه‌ریزی کنند.

وی با بیان اینکه زائران دستورالعمل‌های بهداشتی، توصیه‌های کنسولی و امنیتی و آموزش‌ها را مطالعه کنند و مورد توجه جدی قرار دهند، اضافه کرد: پس از اتمام نام نویسی، کارت شناسایی چاپ شود و در طول سفر همراه زائرین به‌خصوص افراد مسن و کودکان باشد همچنین بارکد (QRcode) تولیدشده نیز به‌تعداد نیاز چاپ و به وسایل همراه چسبانده شود.

انتهای پیام
captcha