ثبت‌نام ۲۰ موکب اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4158766
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۳

ثبت‌نام ۲۰ موکب اربعین حسینی در چهارمحال‌وبختیاری

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان موکب‌داری اربعین حسینی از چندی پیش آغاز شده و همچنان سامانه ثبت‌نام باز است، گفت: تا کنون ۲۰ موکب از چهارمحال‌وبختیاری در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

موکب اربعین

علی کیانی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان موکب‌داری اربعین حسینی از چندی پیش آغاز شده و همچنان سامانه ثبت‌نام باز است، اظهار کرد: افراد متقاضی برپایی موکب برای ثبت‌نام به سامانه موکب‌داری مراجعه کنند.

وی با ذکر اینکه تا کنون ۲۰ موکب از چهارمحال‌وبختیاری در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، ادامه داد: ثبت‌نام از متقاضیان احتمالاً طی هفته جاری نیز ادامه دارد؛ البته ثبت‌نام قاطبه موکب‌های بنام و شناخته شده استان که در سال‌های گذشته فعال بودند، انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تغییر آمار در تعداد مواکب نداشته باشیم.

کیانی بیان کرد: رویکرد ما امسال این بود که موکب‌های ضعیف را در هم تجمیع کرده تا یک موکب قوی تشکيل شود لذا تلاش شده است که کاهش کمی مواکب اما ارتقای کیفی خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی را در دستور کار قرار دهیم. 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان تصریح کرد: سال گذشته ۲۶ موکب از چهارمحال‌وبختیاری در خاک ایران و عراق به ارائه انواع خدمات به زائران اربعین حسینی می‌پرداختند که امسال این تعداد به ۲۰ موکب تقلیل یافته است؛ همچنین امسال دو سه موکب جدید به مجموع موکب‌های اربعین استان اضافه شده است. 

کیانی بیان کرد: بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده از این تعداد، سه موکب در شلمچه و مابقی در مسیر زائران در نجف تا کربلا مستقر می‌شوند؛ اعزام موکب‌ها جهت استقرار در محل‌های پیش‌بینی شده از اوایل شهریورماه آغاز می‌شود. 

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به برپایی موکب و مسئولان مواکبی که سال‌های گذشته پروانه موکب‌داری دریافت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه موکب‌داری به نشانی www.mokeb.atabat.org نسبت به درخواست صدور پروانه جدید یا تمدید پروانه خود برای اربعین حسینی 1402 اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha